| | | |

Lad din webshop snakke sammen med dit kassesystem

Består din forretning både af en webshop og en fysisk butik, vil du opleve en lang række fordele, hvis du vælger at lade din online og fysiske salgsplatform snakke sammen. Det kan du med fordel gøre via en integration mellem dit kassesystem og webshop – og lige præcis hvorfor dette er en god idé, kan du blive meget klogere på her. 

En integration til kassesystem – hvorfor?

For webshops som også driver en fysisk forretning, og hvor begge platforme har samme varesortiment og lager, vil det spare en hel del tid, kræfter og udfordringer, hvis man laver en sammenkobling mellem det fysiske kassesystem og den online webshop. Med en integration mellem de to platforme, kan salgs- og produktinformationer nemlig automatisk overføres mellem de to systemer – og man behøver derfor kun at styre forretningen fra ét samlet sted.

En integration mellem webshop og kassesystem betyder derfor, at medarbejdere i forretningen slipper for at opdatere varelageret to steder, da alle varer og dertilhørende informationer automatisk oprettes og opdateres på tværs af systemerne. Det betyder, at opretter du varer på dit kassesystem, vil disse varer automatisk overføres til din webshop – og samme gælder omvendt. 

Det betyder også, at dit varelager konstant synkroniseres mellem din webshop og dit kassesystem ved hvert salg, så du har et kontinuerligt, reelt billede af dit varelager på tværs af dine forskellige platforme. Derved bliver punkter som eksempelvis lagerstyring og produktsporing meget lettere, da det med integrationen er nemt at holde styr på varebeholdning og opdatere produkter på tværs af platforme – og man undgår over- eller underbestilling. 

Samlet set gør en automatisk dataudveksling mellem dit kassesystem og din webshop forretningen langt mere effektiv, reducerer manuelt arbejde og forbedrer kundeoplevelsen. Det er win-win; både for forretningen og for kunderne! 

Vendino - Dropshipping

Fordele ved en integration til kassesystem

Som allerede beskrevet, er der altså en hel del fordele, som kommer med en integration mellem sin fysiske og online salgsplatform. Fordelene kan du få et overblik over her:

  • Styr dine produkter ét sted og undgå dobbeltarbejde
  • Løbende, automatisk synkronisering af lagerantal ved salg
  • Spar tid og kræfter ved at automatisere manuelle processer 
  • Giv kunder mulighed for at tjekke lagerstatus i butikken online 
  • Undgå utilfredse kunder ved at sælge en vare, som allerede er solgt

Et moderne kassesystem

Ønsker du at lade dit kassesystem snakke sammen med din webshop, er der dog et væsentligt krav, der først skal opfyldes: Du skal anvende et moderne kassesystem/POS-løsning i din forretning, for at en sådan integrationen kan skabes mellem de to systemer. 

Ganske enkelt vil en standard, moderne kasseløsning bestå af en touchskærm, bonprinter, pengekasse, stregkodescanner og betalingsterminal. Herefter er det muligt at tilkoble integrationer til diverse softwaresystemer, som kan spare forretningen både tid og penge. 

Det er heldigvis udelukkende en fordel at gøre brug af et moderne kassesystem. For langt de fleste forretninger er det traditionelle kasseapparat blevet erstattet af en digital kasseløsning, hvilket bl.a. skyldes den forhøjede grad af sporbarhed i salg, samt rapporterede indsigter i tendenser i salget, som kan hjælpe med at blive klogere på ens forretning og markedsføring.

Det moderne kassesystem kræver derudover heller ikke uanede mængder af tid brugt på manuelt tastearbejde og bogføring, da al salgsinformation registreres øjeblikkeligt, lagerbeholdning opdateres i realtid og transaktionsdata kan automatisk synkroniseres med et økonomisystem.

PensoPay - Betalingløsning

Valg af POS-leverandør

Der er mange POS-leverandører på markedet, og alle tilbyder de noget forskelligt. Derfor bør du også gøre dig visse tanker om dine forventninger og forretningsbehov, inden du vælger dig en leverandør af dit kassesystem.

Hvis du vil tilbyde dine kunder kort– eller mobilbetaling, kræver det, at du har en indløsningsaftale. Du bør derfor være særlig opmærksom på, hvilket beløb de forskellige indløsere opkræver pr. transaktion i din butik. Du skal nemlig betale et fast transaktionsgebyr pr. kortbetaling, som er en procentdel af købets samlede pris – og det kan altså ende med at blive en dyr affære for dig. Du kan blive klogere på, hvordan du finder ud af, hvad en god indløsningsaftale er, her

Dernæst må du overveje, hvilket forskelligt hardware du har behov for i din forretning. Er du til en robust løsning, hvor du har en touchskærm med tilhørende bonprinter, scanner, betalingsterminal m.m.? Eller forestiller du dig nærmere en tablet, du kan tage med rundt på gulvet? Hvilke funktioner har du behov for i dit kassesystem? Ønsker du en kundeklub til dit kassesystem for at tiltrække loyale kunder? Hvad med lagerstyring? Der findes et hav af muligheder for at skræddersy en løsning til dine behov – det er faktisk kun fantasien, der sætter grænser. 

Du bør slutteligt ligeledes gøre dig nogle tanker om dine forventninger til support af dit kassesystem. Med en god aftale, hvor du altid kan få hjælp, kan du ringe om både stort og småt. Hvis du ønsker support af dit kassesystem, skal du derfor være sikker på, hvad der er med i aftalen, og hvad der ikke er. Undervurder derfor heller ikke værdien af en fast supportaftale, da der kan dukke spørgsmål eller udfordringer op med tiden, som kan løses med en solid supportaftale.

Amero som POS-partner

Amero er en førende POS-leverandør, som rådgiver og hjælper både mindre og større forretninger inden for en bred vifte af brancher. De specialiserer sig i at skabe effektive, brugervenlige kassesystem-løsninger, der ikke kun forenkler din dagligdag, men også understøtter dig i at vækste din forretning. 

Vælger du Amero som din leverandør af kassesystemer, har du mulighed for at få integrationer mellem dit kassesystem og en lang række af andre systemer – heriblandt webshops. Med mange års erfaring og en mangfoldig kundegruppe, er Amero mestre i at integrere til webshops, herunder bl.a. DanDomain, Shopify, WooCommerce.

Amero er det ideelle valg som din POS-partner, hvis du ikke kun er på udkig efter den billigste løsning. Her værdsættes derimod kvalitetshardware, stærke relationer og kompetent rådgivning. Med deres egen udviklingsafdeling kan du forvente en imponerende grad af fleksibilitet samt adgang til en bred vifte af funktioner og integrationsmuligheder, der giver dig mulighed for at tilpasse systemet nøjagtigt efter dine behov – og skabe værdi for din forretning.

Konkurrence

Similar Posts

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *