Del 4 – Opsætning af WooCommerce

I denne guide viser jeg dig, hvordan du kommer i gang med at bruge WooCommerce. Der er en række forskellige ting, som du skal tage stilling til, når du opsætter WooCommerce.

Jeg guider dig igennem, hvad de forskellige ting betyder i WooCommerce. På den måde er du sikker på, at du opstiller WooCommerce korrekt.

Hvis du ikke har installeret WordPress og WooCommerce endnu, kan du se, hvordan du gør i Del 2. Del 3 handler om, hvordan du opsætter dine produkter i WooCommerce og får dem vist i dit tema. Herudover arbejder jeg også på en guide til betalingsmoduler til WooCommerce.

Guiden indeholder

Denne guide har jeg valgt ikke at skrive i samme punktform som del 1, da jeg prøver at vise dig, hvilke muligheder du har i WooCommerce. Det er forskelligt fra webshops til webshops, hvordan du sætter WooCommerce op.

Du får en forklaring på, hvad de forskellige menupunkter i WooCommerce betyder, og mit forslag til, hvordan du sætter det op.

PensoPay - Betalingløsning

Her finder du WooCommerce

1. Log ind i dit kontrolpanel. Du logger ind på samme måde, som da du installerede dit tema og de forskellige plugins.

Picture1

I mit eksempel er det på adressen jegelskerkaffe.dk/wp-admin (dinwebshop.dk/wp-admin)

Picture2

Herefter skriver du dit brugernavn og password og logger ind.

2. Gå til WooCommerce indstillinger. Vælg WooCommerce i kontrolpanelet og herefter indstillinger.

Picture3

Hovedmenupunktet “General”

Når du kommer ind i WooCommerce indstillinger, starter du under menupunktet “General.”

Denne side indeholder “Generelle indstillinger” og “Currency Options.” Lad os tage dem en ad gangen.

Generelle indstillinger

Først kigger vi nærmere på de generelle indstillinger.

Screen Shot 2014-03-09 at 22.13.38

Lande indstillinger
Her vælger du det land, som din webshop er fra. Vælg Danmark.

Selling Location(s)
Her kan du vælge, hvilke lande du sælger produkter til. Selvom du har en webshop i Danmark, kan du sagtens sælge produkter til hele verden. Hvis du ved, at du kun skal sælge produkter indenfor Danmark, vælger du blot Danmark.

Butik-Meddelelse
Her kan du vælge at aktivere en besked, som dine kunder ser, når de kommer ind på butikken. Denne funktion skal du slå til, hvis du vælger at opsætte din hjemmeside online, da kunden ikke kan købe nogle produkter af dig lige nu.

Butiksskriftlig meddelelsestekst
Her kan du udfylde den besked, som besøgende ser, når de kommer ind på din hjemmeside. I dette tilfælde har jeg slået funktionen til, da dette blot er en guide. Du kan se på nedenstående billede, hvordan teksten ser ud på din webshop.

Picture5


API
Denne funktion gør, at du kan hente din data ned i xml format på et senere tidspunkt. I første omgang kan du sagtens slå den fra. Jeg kommer ikke nærmere ind på dette i denne guide.

Currency Options

Picture6

Valuta
Her vælger du den valuta, som din webshop bruger.

Valuta position
Her vælger du, hvor valutategnet skal stå. Jeg har valgt, at det skal stå til sidst.

Tusindeseparator
Her vælger du, hvordan du viser tusind. F.eks. 1.000. På dansk bruges altid punktum. På engelsk bruges komma.

Decimalseparator
Her vælger du, hvordan du viser decimaler. På dansk bruges altid komma. På engelsk bruges punktum.

Antallet af decimaler
Hvor mange decimaler du vil have efter komma. Som standard står den til to.

Morningscore

Hovedmenupunktet “Produkter”

Under dette menupunkt kan du både ændre “Product Options” og “Beholdning.” Lad os starte med at kigge nærmere på punkterne under “Product Options.”

Menupunktet “Product Options” under “Produkter”

Menupunktet “Product Options”

Product Listings

Picture7


Product Archive / Shop Page
Her vælger du, hvor WooCommerce skal finde selve din webshop. Står som standard til “Butik.” Der er ingen grund til at ændre dette.

Butiks-Side-Visning
Som standard viser den dine produkter. Men du kan også vælge, at den skal vise en underkategori.

Standard Kategori Visning
Står som standard til at vise dine produkter. Lad den i første omgang stå der.

Standard produktsortering
Her vælger du, hvordan du sorterer dine produkter på din webshop.

Tilføj til kurv
Her kan du vælge, om du vil sende dine kunder direkte til kassesiden, når de har tilføjet til din webshop. De fleste benytter kun denne funktion, hvis de kun sælger et produkt, da mange forbrugere synes, at det er irriterende, hvis de gerne vil købe mere.

Produkt Data

Picture8

Vægt enhed
Her udfylder du, hvordan du opgiver vægt. Hvis du har meget lette produkter, kan du f.eks. vælge gram fremfor kg. Hvis du sælger et digitalt produkt, betyder dette punkt ikke noget.

Dimensions enhed
Størrelseenhed på dine produkter. Centimeter, meter, millimeter osv.

Produkt Bedømmelse
Her vælger du, om kunder skal have mulighed for at bedømme dine produkter på din webshop.

Du kan vælge disse punkter:

– Aktiver bedømmelser på anmeldelser
Det betyder, at du skal godkende en anmeldelse.
– Bedømmelse er påkrævet for at afgive en anmeldelse
Her skal du godkende, inden man kan afgive en anmeldelse.
– Vis “verificeret ejer” label for kundeanmeldelser
Dette mærkat viser, om anmelderen også har købt dit produkt.
– Only allow reviews from “verified owners”
Her tillader du kun anmeldelser for kunder, som du har verificeret. På den måde er du sikker på, at de rent faktisk er kunder hos dig.

Product Image Sizes

Picture9

Her vælger du, hvordan dine produktbilleder ser ud. I første omgang bør du lade det stå, som det ser ud. Som udgangspunkt skal du vælge nogle billeder, som passer til dit tema. Lad være med at benytte bruge funktionen “Hard Crop,” da det maser dine billeder sammen, hvis de er den forkerte størrelse.

Downloadbare produkter

Picture10

Dette punkt kan du se bort fra, hvis du ikke sælger online-produkter, som dine kunder kan downloade. Det kan f.eks. være en e-bog.

Fil downloadmetode
Her vælger du, hvad der skal ske, når de har købt dit online produkt. Du kan vælge, om kunden skal downloade det med det samme, eller om du hellere vil sende en e-mail med et downloadlink. Eller en omdirigering hvor kunden selv downloader det, eller hvis du bruger en tredjepart udbyder.
Adgang-Restriktioner
Her kan du vælge nogle restriktioner:
– Download kræver login
Denne funktion gør, at kunden skal være logget ind for at downloade sit produkt.
– Bevillingsadgang til downloadbare produkter efter betaling
Når de har betalt, kan kunden downloade dit produkt.

Webshopakademiet - Sælg digitale produkter på Autopilot

Menupunkter “Beholdning”

Picture11

Beholdningsindstillinger

Disse indstillinger er vigtige for, at din webshop fungerer optimalt. Her giver WooCommerce blandt andet mulighed for, at du kan lave lagerstyring.

Administrer lager
Når dette punkt er slået til, vil WooCommerce foretage lagerstyring. Dvs. at den automatisk holder styr på, hvor mange varer du har tilbage. Derved fortæller den også kunden, når du ikke har flere varer. Jeg anbefaler, at du benytter denne funktion.

Tilbagehold (minuter)
Her kan du tilbageholde et produkt for din kunde. På den måde vil varen stå som solgt, indtil salget er gået helt igennem, eller til den valgte tid udløber. Som standard står tiden til 60 min. Det giver din kunde lidt tid til at afslutte købet.

Meddelelser
Disse meddelser kan din kunde se. På den måde ved dine kunder, om de skal skynde sig at købe en vare, eller om den allerede er udsolgt.

Anmeldelsesmodtager
Skriv den e-mail adresse som skal modtage status.

Lav lagergrænse
Her vælger du, hvad der skal betegnes som få varer.

Ikke på lager grænse
Her vælger du, hvad det betyder, at du ikke har nogle produkter på lager. Hvis du ikke ønsker, at det skal være 0, kan du ændre det her.

Ikke på lager synlighed
Her kan du vælge at skjule varer, som ikke længere er på lager. Det kan du f.eks. vælge, hvis du har mange varer, som du ikke har på lager, og du ikke vil have, at din webshop skal se tom ud. Du skal blot huske på, at det kan være en god idé at vise kunder, hvilke varer som du snart får tilbage.

Picture12

Lager-Visning-Format
Her kan du vælge, om dine kunder skal se, hvor mange produkter der er tilbage på lager. Du skal ikke tage dig af de lidt sære oversættelser, som du nogen gange finder i WooCommerce. De kan sagtens ændres senere hen. Det hedder f.eks. ikke “I lager” på dansk.

Hovedmenupunktet “Moms”

Picture13

Vi kommer nok ikke udenom, at du skal betale moms i din webshop. Så det kan du selvfølgelig også sætte op i WooCommerce.

Moms Indstillinger

Screen Shot 2014-03-09 at 22.41.12

Aktiver Moms
Slå moms til. Hvis du har en dansk webshop, skal du gøre det. Hvis du kun sælger til erhvervskunder, skal du også slå det til.

Priser indtastet med moms
Hvis du sælger til virksomheder, skal du vælge uden moms. Til privatpersoner skal du skrive din pris inkl. moms.

Picture14

Beregn moms baseret på
Som standard skal du lade den være på kunde leveringsadresse.

Picture15

Standard kundeadresse

Lad det stå som det gør.

Picture16

Forsendelse Momsklasser
Du kan vælge flere forskellige momskategorier. Det skal du kun bruge, hvis du har udenlandske kunder, som ikke betaler dansk moms. Derfor har jeg på billedet valgt standard moms.

Picture17

Display prices in the shop
Her vælger du, om dine priser skal vises inkl. eller ekskl. moms. Hvis dine kunder er privatpersoner, skal du vælge inkl. moms.

Price display suffix
Dette skal du kun bruge, hvis du ønsker at oplyse dine kunder om, at prisen er inkl. moms. I første omgang skriver du ikke noget i dette felt.

Picture18

Vis priser under kurv/checkout
Her vælger du, hvordan prisers skal vises, når kunden kommer videre til kurven. F.eks. kan du sagtens vælge, at erhvervskunder her ser priser inkl. moms, så de ved, hvor mange penge de skal betale i det hele. I dette eksempel vælger jeg inkl. moms i begge tilfælde, da det er mest relevant for de fleste.

Picture19

Display tax totals
Her kan du vælge, om du vil vise moms pr. vare eller i det hele. Hvis du har valgt inkl. moms i de andre tilfælde, skal du blot vælge pr. vare. Hvis du har erhvervskunder, oplyser du dem om total moms.

PensoPay - Betalingløsning

Menupunktet “Standard Rates”

Picture20

Nu skal du indtaste, hvor meget moms dine kunder skal betale. Dette punkt skal udfyldes, uanset om du sælger til erhvervskunder eller privatkunder.

Momssatser for “Standard” Klasse

Picture21

Hvis du kun har danske kunder, skal du blot indtaste din moms på samme måde, som jeg har gjort på billedet.

Hovedmenupunktet “Checkout”

Picture22

Nu kommer vi til et af de virkelige vigtige punkter. Vi skal sætte det op, så dine kunder kan betale, og du kan tjene penge.

Med WooCommerce findes der en række ekstra plugins, som du kan tilføje, som giver dig mulighed for at betale med VISA, MasterCard og andre betalingskort. Hvad du vælger at bruge, kommer an på, hvilke betalingskort dine kunder skal kunne betale med. Det er forskelligt, hvad de forskellige betalingskortløsninger koster. Det kommer der et seperat indlæg om.

I første omgang forklarer jeg, hvordan WooCommerce fungerer, og hvad dine muligheder er med WooCommerce. Du kan betale med alle former for betalingskort med WooCommerce, det kræver sådan set bare den rigtige løsning. Du kan komme hurtigt og billigt i gang, hvis du vælger at bruge PayPal.

Her får du en forklaring på, hvad de forskellige punkter betyder, så du bedre forstår WooCommerce.

Webshopakademiet - Sælg digitale produkter på Autopilot

Menupunktet “Checkout Options”

Picture23


Lad os starte her.

Checkout Process

Picture24

Kuponer
Her kan du aktivere brugen rabatkoder, som du kan give dine kunder. Det kan f.eks. være, at du giver tilbud, hvis de tilmelder sig dit nyhedsbrev. Hvis du vil vide mere om brugen af rabatkoder, kan du læse Tobias Hyldeborgs indlæg om rabatkoder. Det finder du her.

Checkout
– Enable guest checkout
Når dette punkt er slået til, betyder det, at kunder kan købe varer af dig uden at tilmelde sig til din webshop.
– Gennemtving sikker checkout
Af sikkerhedsmæssige årsager anbefaler jeg, at du benytter SSL. Det skal tilkøbes hos din hostingudbyder. Du kan ikke slå det til her, hvis du ikke har købt denne tillægsydelse hos din hostingudbyder. Det skal siges, at mange betalingsløsninger allerede anvender deres eget SSL system. F.eks. PayPal.

Checkout Pages

Picture25
Picture26

Disse sider er dem, som WooCommerce selv har oprettet, så du skal ikke ændre dem, medmindre du ved, hvad du laver.
Kasse-side
Lad den stå til kurv.
Checkout Side
Lad den stå som checkout.
Terms and Conditions
Her har WooCommerce ikke allerede lavet en side til dig, så her bliver du selv nødt til at lave en side. Det gør du på følgende måde:
1. Tilføj side.

2. Skriv hvad din side skal hedde. Her kalder jeg den handelsbetingelser. Du kan sagtens vente med at skrive dine handelsbetingelser til, at du har sat din webshop helt op.

Picture27

3. Udgiv siden. Se cirklen.

Picture28
Picture29
Picture30
Picture31

4. Nu kan du indsætte den i “Terms and Conditions.” Gå tilbage til WooCommerce indstillinger.


5. Vælg side til handelsebetingelser. Nu vælger du den side, som du lige har oprettet. Det er den side, som dine kunder læser, hvis de vil kende til dine handelsbetinglser.

Checkout Endpoints

Dette er blot url, som dine kunder ser, når de går til køb.

Picture32

Du kan evt. ændre dem til noget dansk. Det er først nogen kunden ser, når de kommer helt til slutningen. Jeg har aldrig hørt om nogen, der har mistet et salg ved, at det stod på engelsk.

SHUP - Webshop

Menupunktet “Betalings Gateways”

Picture33


Nu kommer vi til det, som virkelig gør en forskel for dine salg. Nemlig, hvordan dine kunder kan betale. Her får du en forståelse for, hvad du kan gøre i WooCommerce med betalingsløsninger.

Herudover skal du læse min guide til, hvordan du opsætter de forskellige betalingsfunktioner. Her kommer jeg også ind på, hvorfor det er en god idé at tillade flere betalingskort, da det øger sandsynligheden for, at kunder bruger din webshop. Guiden er på vej….

Som du kan se på billedet, er der i øjeblikket slået tre funktioner til.

Du kan bytte rundt på rækkefølgen alt efter, hvordan du vil have, at det skal se ud for dine kunder.

Direkte bankoverførsel

Picture34
Picture35
Picture36

1. Start med at trykke på indstillinger.

Aktiver/Deaktiver
Her vælger du, om du giver dine kunder mulighed for at betale via direkte bankoverførsel.
Titel
Her kan du ændre, hvad du kalder “Direkte bankoverførsel.”
Beskrivelse
Det er teksten, som dine kunder kan se, når de vælger denne mulighed.
Instruktioner
Denne tekst får du, når de vælger at gå videre med købet via denne betalingsmetode.
Konto detaljer
Her udfylder du dine kontooplysninger, som kunden skal bruge til at overføre penge til dig.

Herefter slutter du af med at vælge gem ændringer.

Check

Picture37
Picture38


Jeg vil ikke skrive så meget om det, da jeg ikke kender nogen, som benytter checks i dag. Hvis du vil vide mere om det, kan du blot skrive en kommentar til mig ,så skal jeg nok lave en guide til det.

Efterkrav

Picture39

Dette punkt giver dig mulighed for at lade dine kunder betale ved levering.

Picture40

Hvis du vælger denne løsning, skal du tjekke med leveringsudbyder, om det kan lade sig gøre med dem. Du kan også benytte denne betalingsmetode, hvis du har en fysisk butik tilknyttet til din webshop, hvor kunden kan afhente sin ordre.
Aktiver COD
Når du aktiverer dette, giver du dine kunder mulighed for at betale pr. efterkrav.
Titel
Hvad du kalder det overfor dine kunder.
Beskrivelse
Når kunder vælger efterkrav, vil de se denne beskrivelse.
Instruktioner
Når de køber via denne funktion, får de denne instruktion til, hvordan de skal betale.
Aktiver for forsendelsesmetoder
Her kan du vælge, hvornår du tillader efterkrav. Det kan f.eks. være, at du kun tillader det, hvis kunden henter sin ordre på din fysiske adresse. Eller måske giver du dine kunder mulighed for at betale pr. efterkrav ved fragt.

Mijireh Checkout

Picture41

Mijireh Checkout er et betalingsmodul, som du kan benytte til WooCommerce. Her kan du tilknytte forskellige betalingskort, hvor du betaler en pris pr. transaktion.

Jeg vil ikke gå i dybden med denne betalingsløsning, da jeg beskriver den i min guide til betalingsmoduler til WooCommerce.

Paypal

Picture42

De fleste kender Paypal. Med Paypal har du mulighed for at modtage betalinger via dem. Det giver dine kunder mulighed for at købe varer af dig ved hjælp af en PayPal konto eller betalingskort. Det fungerer på den måde, at du betaler et transaktionsgebyr til PayPal, når kunder handler hos det. Det koster ikke noget at komme i gang med. I min betalingsguide kommer jeg nærmere ind på, hvordan du sætter PayPal op.

Hovedmenupunktet “Forsendelse”

Screen Shot 2014-03-09 at 23.28.15

Det er her, at du vælger forsendelses metode og pris. Du skal blot notere de informationer, som WooCommerce skal tage højde for.

Dinero - Regnskabsprogram

Menupunktet “Forsendelse Indstillinger”

Forsendelse Indstillinger

Screen Shot 2014-03-09 at 23.31.37

Forsendelsesberegninger

Her kan du vælge, om du vil benytte fragt eller ej. Hvis du kun sender til Danmark, kan du ligeså godt vise fragt pris med det samme. De forskellige punkter du kan ændre her er:

– Aktiver forsendelse

Om du tillader fragt eller ej.

– Aktiver forsendelsesberegneren på kurvsiden

Det giver dine kunder en mulighed for at se, hvad hele deres ordre koster. Inkl. fragt. Det skal du selvfølgelig vise dine kunder.

– Skjul forsendelsesomkostninger indtil en adresse er angivet

Denne funktion bruges, hvis der er forskellige priser på din fragt udfra, hvor dine kunder bor. I Danmark er der ikke forskel i prisen. Derfor skal du ikke slå den til, hvis du har en dansk webshop.

Shipping Display Mode

Her vælger du, hvordan du vil vise fragtmetoder. Hvis du da har flere. Det vælger vi snart.

Forsendelsessted

Her kan du vælge, hvor du sender varer hen. Du kan vælge følgende:

– Send til faktureringsadresse som standard

Jeg kender mange, som benytter denne metode. Du skal blot tænke på, at hvis dine produkter bliver købt som en gave, skal den ikke sendes til faktureringsadresse. De kan dog godt vælge en anden adresse, selvom du har valgt denne funktion.

– Kun forsendelse til kunde fakturingsadresse

Her kan du vælge, at du kun tillader fragt til fakturingsadresse. Du skal være meget påpasselig med at vælge denne funktion.

Screen Shot 2014-03-09 at 23.40.33

Restrict shipping to Location(s)

Screen Shot 2014-03-09 at 23.41.20

Her har du mulighed for at vælge, hvor du sender produkter til. Hvis du kun sender til Danmark, skal du vælge på samme måde, som jeg har gjort på billedet.

Specificer lande

Her skriver du det land, som du tilbyder fragt til.

Forsendelsesmetoder

Screen Shot 2014-03-09 at 23.44.49

Her vælger du hvilke fragttype, som du har som standard. I næste del kigger vi nærmere på de forskellige fragtmetoder. Hvis du kun har en fragtmetode, får din kunde ikke noget at vælge i mellem.

En meget almindelig måde at tilbyde fragt på i webshops er, at du tilbyder gratis fragt over et vis beløb. Vi kigger nærmere på alle disse muligheder i næste afsnit.

Menupunktet “Fast sats”

fast sats

Her vælger du, hvor meget dine kunder skal betale i fragt. Du har selvfølgelig mulighed for at give dine kunder gratis fragt, når de sælger over et vis beløb. Det kommer vi til under menupunktet “Gratis fragt.”

fast sats
Screen Shot 2014-03-15 at 13.56.27

Aktiver/Deaktiver

Hvis du har en fast pris for fragt, skal du aktivere det her. Hvis du kun kører med gratis fragt over et vis beløb, skal du aktivere “fast sats” her.

Metodetitel

Du vælger selv, hvad det skal hedde i din webshop. Som standard står der”Fast sats.” Kald det i stedet for noget, som giver mening for dine kunder. Her har jeg valgt at kalde det fragt. På din side kan du altid skrive, at du giver gratis fragt over et vis beløb.

Tilgængelighed

Screen Shot 2014-03-15 at 13.58.24

Her vælger du, hvor kunderne kan modtage fragt til under “fast sats.” Vælg Danmark ligesom på billedet. Hvis du også sender til udlandet, kan du udfylde det under menupunktet “International levering.” Hvis din webshop ikke sælger til Danmark, skal du selvfølgelig ikke vælge Danmark.

Momsstatus

Screen Shot 2014-03-15 at 14.02.32

Her vælger du, om fragten er momspligtig for dine kunder.

Omkostning per ordre

Screen Shot 2014-03-15 at 14.06.46

Her vælger du, hvad dine kunder betaler for fragten. Du skal selvfølgelig kontakte en logistikudbyder, så du ved, hvad det koster. F.eks. Post Danmark.

Yderligere omkostninger

Her noterer du yderligere omkostninger. Som udgangspunkt skal du ikke bruge dette felt.

Screen Shot 2014-03-15 at 14.16.52

Hvis du har yderligere omkostninger, skal det noteres her. Jeg beskiver det ikke nærmere, da de fleste opstartswebshops ikke bruger det. Hvis du gerne vil vide mere om det så send en e-mail til mig, så hjælper jeg dig med det.

Minimum ekspeditionsgebyr

Screen Shot 2014-03-15 at 14.19.56

Her noterer du, hvis du har et ekspeditionsgebyr udover fragt. Som udgangspunkt skal du ikke bruge dette felt. Når der står 0 i feltet, er det deaktiveret.

Vendino - Dropshipping

Menupunktet “Gratis Fragt”

Screen Shot 2014-03-15 at 14.21.16

De fleste webshops anvender “gratis fragt,” hvis kunden bruger over et vis beløb. Hvis du altid anvender gratis fragt, skal du også vælge det her.

Dvs. at du både skal bruge dette menupunkt, hvis du anvender gratis fragt på alle køb eller gratis fragt over et vis beløb.

Aktiver/Deaktiver

Screen Shot 2014-03-15 at 14.22.41

Her vælger du, om din webshop anvender gratis fragt eller ej.

Metodetitel

Screen Shot 2014-03-15 at 14.24.22

Her bestemmer du, hvad feltet skal hedde i din webshop. Som standard står der “Gratis fragt,” som er dækkende.

Metodetilgængelighed

Screen Shot 2014-03-15 at 14.26.04

Her vælger du, hvilke lande der har adgang til gratis fragt. Her har jeg valgt, at det kun gælder for Danmark.

Gratis forsendelse Kræver …

Screen Shot 2014-03-15 at 14.27.10

Her vælger du, hvornår dine kunder får gratis fragt. Hvis du vælger “N/A,” får dine kunder altid gratis fragt. Ellers kan du vælge, om de får gratis fragt ved et minimumsbeløb og/eller en kupon.

Hvis du vælger, at kunden får gratis fragt over et vis beløb, skal du udfylde næste punkt.

Minimumsordrebeløb

Screen Shot 2014-03-15 at 14.31.25

Det er helt op til dig, hvornår du giver gratis fragt til dine kunder. Her har jeg sat beløbet til 500 kr.

Menupunktet “International levering”

Screen Shot 2014-03-15 at 14.32.31

Her kan du sætte op, hvad det koster at få leveret dine produkter i udlandet. Hvis du ikke sælger til udlandet, springer du selvfølgelig dette punkt over.

Aktiver/Deaktiver

Screen Shot 2014-03-15 at 14.34.08

Her aktiverer du international levering.

Metodetitel

Screen Shot 2014-03-15 at 14.34.38

Her navngivner du international levering for dine kunder.

Tilgængelighed

Screen Shot 2014-03-15 at 14.35.38

Her vælger du, hvor dine kunder har mulighed for levering til. Hvis du sender til de fleste lande, kan du vælge “udelukke udvalgte lande,” så slipper du for at skrive alle de lande, som du leverer til.

Hvis du f.eks. kun levere til norden, skriver du alle de nordiske lande her. Undtagen Danmark da du allerede har valgt dette under “fast sats.”

Momsstatus

Screen Shot 2014-03-15 at 14.38.13

Her vælger du, om international levering er momspligtig. Kontakt din logistikudbyder for at høre nærmere om det.

Omkostninger tilføjet…

Screen Shot 2014-03-15 at 14.40.04

Her vælger du, hvordan du tilføjer pris for fragt til beløbet. Det er meget godt forklaret på billedet.

Omkostning, Ekspeditionsgebyr og Minimum ekspeditionsgebyr

Screen Shot 2014-03-15 at 14.42.29

Her vælger du, hvad de forskellige ting skal koste, når nogen benytter international levering. Spørg din logistikudbyder for at udfylde felterne korrekt.

SHUP - Webshop

Menupunktet “Lokal levering”

Dette felt gør, at du kan have en anden leveringsmetode for kunder, som bor et bestemt sted i landet. Hvis du benytter Post Danmark behøver du ikke dette punkt, da de tager samme rate i hele Danmark. Men derfor er menupunktet stadig anvendeligt i nogle sammenhænge. F.eks. tager slagtere i Jylland ekstra penge for fragt til Sjælland, da de leverer deres varer i nogle bestemte kølebokse.

For de fleste vedkommende skal “lokal levering” ikke benyttes. Men jeg gennemgår alligevel, hvordan du udfylder det, hvis din webshop skal benytte det.

Aktiver

Screen Shot 2014-03-15 at 14.51.11

Her slår du “Lokal levering” til, hvis du benytter det.

Titel

Screen Shot 2014-03-15 at 14.51.54

Navngiv “Lokal levering” overfor dine kunder. De fleste kunder ved ikke, hvad lokal levering er. Men systemet er lavet så smart, at du blot vælger nogle bestemte postnumre som “Lokal levering” gælder for. På den måde finder WooCommerce selv ud af, hvornår en kunde benytter lokal levering.

Gebyr type

Screen Shot 2014-03-15 at 14.54.38

Her vælger du, hvor meget lokal levering skal koste.

– Fast beløb

Her betaler kunden et fast beløb for lokal levering. Det er altså ligegyldigt, hvor meget kunden køber for.

– Procentdel af kurv total

Du kan også vælge at pris for fragten er afhængig af, hvor meget kunden køber for.

– Fast beløb pr. produkt

Her sætter du et fast beløb pr. produkt, som kunden køber hos dig. Denne metode kan du f.eks. bruge, hvis du sælger store produkter, hvor fragten stiger for hvert produkt.

Leveringsgebyr

Screen Shot 2014-03-15 at 14.57.49

Her vælger du, hvor meget leveringsgebyret skal være. Husk at hvis du valgte “Procentdel af kurv total,” er tallet i procent.

Post/zip numre

Screen Shot 2014-03-15 at 14.59.30

Her vælger du hvilke postnumre, der aktiverer lokal levering. På den måde finder WooCommerce selv ud af, hvornår en kunde benytter lokal levering ved at kigge på kundens adresse.

Metodetilgængelighed

Screen Shot 2014-03-15 at 15.01.18

Som udgangspunkt vil jeg vælge Danmark, da det ellers bliver meget forvirrende, hvis du vælger flere lande her.

Menupunktet “Lokal afhentning”

Screen Shot 2014-03-15 at 15.02.18

Hvis du har en fysisk adresse, kan du lade dine kunde hente deres køb på din fysiske adresse. Dette er en god metode, hvis du har en fysisk butik.

Aktiver

Screen Shot 2014-03-15 at 15.03.39

Hvis du giver dine kunder mulighed for personlig afhentning, krydser du dette felt af.

Titel

Screen Shot 2014-03-15 at 15.04.35

Hvad punktet hedder i din webshop. Som standard står det til “Lokal afhenning.” Hvis du benytter dette punkt, bør du nok kalde det noget mere kundevenligt. F.esk. “Hent selv,” “Personligt afhentning” eller “Hent i butikken.”

Post/zip numre

Her kan du vælge, at det kun er nogle bestemte postnumre, som har mulighed for personligt afhentning. Som udgangspunkt skal du ikke skrive noget her. Det må være op til kunden selv at vælge, om du vil afhente deres køb eller ej.

Metodetilgængelighed

Screen Shot 2014-03-15 at 15.07.16

Udover postnumre kan du også vælge, hvilke lande der har mulighed for personligt afhentning. Som udgangspunkt behøver du ikke udfylde dette punkt, da det må være op til kunden at afgøre dette. Ellers vælg Danmark.

Vendino - Dropshipping

 Hovedmenupunktet “Accounts”

Screen Shot 2014-03-15 at 15.09.21

Under dette hovedmenupunkt vælger du, hvor dine kunder bliver sendt hen, når de går til købssider. Disse felter burde være udfyldt, da du oprettede dine WooCommerce sider. Du kan lige gennemgå siden for at tjekke, om det passer med din webshop.

Du kan også vælge at omdøbe alle felterne, så de har danske navne. Det er næppe noget, som kunden bider mærke i.

Min Konto Side

Screen Shot 2014-03-15 at 15.13.14

Her skal det stå til “Min konto” som på billedet. WooCommerce oprettede selv denne side automatisk. Det er der ingen grund til at ændre.

My Account Endpoints

Her kan du ændre dine urls til det, som du helst vil have, at kunden ser dem. Som udgangspunkter behøver du ikke ændre dem. Men hvis du mener, at det har betydning for dine kunders tillid til din webshop, vælger du at kalde det hele for noget dansk.

Screen Shot 2014-03-15 at 15.15.53

Registration Options

Her vælger du, om dine kunder har mulighed for at registrere sig i din webshop. Denne mulighed gør, at de ikke behøver skrive deres adresse hver gang, de handler hos dig.

Enable Registration

Screen Shot 2014-03-15 at 15.17.19

Her har jeg valgt, at kunder ikke har mulighed for at registrere sig. Hvis du ønsker at benytte registrering, kan du give kunden mulighed for det på “Checkout” og/eller “My Account” siden.

Account Creation

Screen Shot 2014-03-15 at 18.50.10

Her kan du vælge at nye brugere automatisk bruger deres e-mail som login. Desuden kan du også sørge for, at systemet opretter en kodeord til brugerne. Det er ofte en fordel, da de fleste kunder har en tendes til at vælge et alt for simpelt kodeord.

Hovedmenupunktet “Emails”

Screen Shot 2014-03-15 at 19.18.16

Her vælger du indstillinger for de e-mails, som du sender ud til kunder, når de har købt af dig. Her fortæller du kunden, hvad de har bestilt, og at du har sendt deres ordre. På den måde er kunden sikker på, at du har set deres køb.

Det bedste er, at det hele foregår helt automatisk.

Dandomain - Webshop

Menupunktet “E-mail sendeindstillinger”

Screen Shot 2014-03-15 at 19.17.29

“Fra” Navn

Screen Shot 2014-03-15 at 19.19.29

Her skriver du, hvor der skal stå, at din e-mail er fra, når du sender den til kunder. Skriv noget som de kan genkende med det samme. Dvs. at du ikke skal skrive “Min Webshop” som på billedet.

Skriv navnet på din webshop, så kunderne ved, hvem der sender dem en e-mail.

“Fra” e-mailadresse

Screen Shot 2014-03-15 at 19.24.34

Her vælger du, hvem e-mailen kommer fra. Det er god service, hvis du bruger en e-mail, som dine kunder sagtens kan svare tilbage på.

E-mail template

Screen Shot 2014-03-15 at 19.27.12

Her ændrer du, hvordan selve din e-mail skal se ud. Jeg kommer ikke nærmere ind på disse indstillinger her. Jeg anbefaler, at du prøver dig frem.

Hvis du uploader en header og vælger farver, kan du bagefter vælge ” Klik her for at se din e-mailtemplate” hvorefter du kan se, hvordan din e-mail ser ud.

Når du har oprettet produkter i din webshop (se del 3,) prøver du også at køre salg igennem til  dig selv. På den måde finder du ud af, om det hele ser ud, som det skal. Herunder din bekræftelses e-mail.

Menupunktet “Ny ordre”

Dette punkt gør, at du får en e-mail, når du har solgt i din webshop. Hvis du ikke gider have en masse e-mails, kan du altid deaktivere dette punkt og i stedet tjekke i WooCommerce, om du har solgt.

Disse e-mails er kun nogen, som du modtager.

Aktiver/Deaktiver

Screen Shot 2014-03-15 at 19.30.47

Her vælger du, om e-mail funktionen skal være slået til eller ej.

Modtager(e)

Screen Shot 2014-03-15 at 19.33.22

Som udgangspunkt er din standard e-mail tilmeldt. Men du kan sagtens få disse e-mails sendt til en anden e-mail eller til flere e-mails. Det sidste er en god idé, hvis I er flere, der har ansvaret for webshoppen.

Emne

Screen Shot 2014-03-15 at 19.35.08

Her bestemmer du, hvad der skal stå i headeren i e-mailen, som du selv modtager. Jeg plejer at lade den stå til det valgte. Det er som sagt kun dig, som ser disse e-mails. Ikke dine kunder.

Email Overskrift

Screen Shot 2014-03-16 at 14.43.23

Her noterer du, hvad der skal stå øverst i den e-mail, som du modtager, når du har solgt.

E-mail template

Screen Shot 2014-03-16 at 14.44.28

Som udgangspunkt modtager du e-mail i html. Hvis du hellere vil modtage salgs-e-mail i ren tekst, kan du også vælge det.

HTML template

Screen Shot 2014-03-16 at 14.45.58

Her kan se, hvordan din e-mail ser ud. Jeg plejer at oprette nogle salg i stedet, når jeg har oprettet produkter. På den måde får du gennemtestet, hvordan både salgsemail og e-mails til kunder ser ud.

Men du kan også bruge denne funktion, hvis du foretrækker det.

Dinero - Regnskabsprogram

Menupunktet “Ordren bliver behandlet (er i behandling)”

Screen Shot 2014-03-19 at 13.03.13

Her ændrer du indstillinger for den e-mail, som du sender til dine kunder, når de køber hos dig. På den måde ved dine kunder, at du er i gang med at behandle deres ordre.

Aktiver/Deaktiver

Screen Shot 2014-03-19 at 13.05.51

Som standard er denne e-mail slået til. Hvis du ikke vil benytte funktionen, slår du den fra her. Jeg anbefaler, at du sender en e-mail til dine kunder, og det er langt lettere for dig, hvis du lader WooCommerce stå for det.

Email emne

Screen Shot 2014-03-19 at 13.14.33

Dette er overskriften i den e-mail, som dine kunder får fra dig. Det er en god idé ikke at lave den alt for kreativ, da kunder gerne skal vide, hvad e-mailen handler om.

Email-overskrift

Screen Shot 2014-03-19 at 13.16.22

Det er det, som kommer til at stå øverst i din e-mail.  Det kommer til at se ud, som på eksemplet herunder:

Screen Shot 2014-03-19 at 13.30.51

Hvis du vil have, at der skal stå noget andet, skriver du det i stedet.

E-mail template

Screen Shot 2014-03-19 at 13.31.50

Her vælger du, om dine kunder både skal have mulighed for at se e-mailen i html eller ren tekst. Der burde ikke være nogen problemer med at vælge html. Men hvis du gerne vil give dine kunder muligheden for selv at vælge, kan du vælge ren tekst. Det er f.eks. rart for en kunde, hvis de har en langsom internetforbindelse.

HTML template

Screen Shot 2014-03-19 at 13.33.49

Her kan du se, hvordan din e-mail ser ud i html. Du får et bedre overblik, hvis du opretter produkter og selv køber dem. Her får du sendt en e-mail, som du kan tjekke ud. På den måde kan du teste, hvordan det virkelig ser ud for dine kunder.

Menupunktet “Fuldført”

Screen Shot 2014-03-19 at 13.36.07

Her ændrer du indstillinger for e-mailen, som du sender, når du har behandlet kundens ordre. På den måde ved kunden at pakken er på vej.

Aktiver/Deaktiver

Screen Shot 2014-03-19 at 13.05.51

Som standard er denne e-mail slået til. Det er god service at sende denne e-mail til sine kunder.

Emne

Screen Shot 2014-03-19 at 13.39.03

Dette er overskriften i den e-mail, som du sender dine kunder. I stedet for at skrive “er afsluttet” kan du sagtens være lidt mere personlig. Skriv f.eks. “er på vej.” Hvis du ikke ændrer det, vil din e-mail til kunden komme til at se sådan ud i deres e-mail indboks.

Screen Shot 2014-03-19 at 13.41.53

Email Overskrift

Screen Shot 2014-03-19 at 13.50.33

Det er overskriften i selve e-mailen. Som standard står den til “Din ordre er udført.” Du kan ændre, hvad du skriver. Jeg anbefaler, at du laver en bedre overskrift. F.eks. “Din pakke er på vej.”

Hvis du ikke ændrer det, kommer det til at se sådanne her ud:

Screen Shot 2014-03-19 at 13.50.25

Emne (Kan downloades)

Screen Shot 2014-03-19 at 13.51.31

Dette felt skal du bruge, hvis du sælger et produkt, som kunden skal downloade. Selv hvis du tillader downloads af produkter direkte fra din hjemmeside, er det en god idé at give kunden et link til sit produkt i en e-mail. På den måde kan de let finde frem til deres produkt, hvis de har mistet det eller glemte at downloade det med det samme.

Email Overskrift (Kan downloades)

Screen Shot 2014-03-19 at 14.00.13

Dette punkt afgør, hvordan din e-mail overskrift ser ud til kunden. Ligesom tidligere. Du skal kun bruge den, hvis du har et produkt, som skal downloades.

E-mail template

Screen Shot 2014-03-19 at 14.01.47

Her vælger du, hvordan du lader dine kunder se din e-mail.

HTML template

Screen Shot 2014-03-19 at 14.03.31

Her kan du se, hvordan din e-mail ser ud i html. Det er lettere, hvis du sender e-mails til dig selv i stedet, så du kan se, hvordan kunder vil se e-mailen.

Billy - Regnskabsprogram

Menupunktet “Kunde bemærkning”

Under menupunktet kundebemærkninger har du nogle flere muligheder for at sende beskeder til din kunde via WooCommerce. Jeg har aldrig selv brugt funktionen i min WordPress webshop. Men det kan være, at du gerne vil svare kunden på et eller andet, og så kan du gøre det under selve ordren. Kunden modtager dit svar på e-mail.

Selve bemærkningen skriver du under deres ordre, og det kommer vil tilbage til i guiden til, hvordan du bruger WooCommerce.

Aktiver/Deaktiver

Screen Shot 2014-03-19 at 14.14.23

Her slår du funktionen til eller fra.

Email emne

Screen Shot 2014-03-19 at 14.15.09

Her skriver du emnet til den e-mail, som kunderne modtager, når du skriver en bemærkning til dem. Emnet er, hvad selve e-mailen handler om. Det er vigtigt, at du skriver på en måde, så du er sikker på, at kunden ser, at du har skrevet.

Email-overskrift

Screen Shot 2014-03-19 at 14.24.23

Dette er overskriften i selve e-mailen. Dvs. når de åbner den. Det ser sådan ud, hvis du har skrevet en bemærkning til dem, og ikke har ændret standardoverskriften:

Screen Shot 2014-03-19 at 14.24.32

E-mail template

Screen Shot 2014-03-19 at 14.27.37

Hvordan dine kunder skal se din e-mail.

HTML template

Screen Shot 2014-03-19 at 14.28.35

Her kan du se, hvordan din e-mail ser ud i html. Det er lettere, hvis du tester disse e-mails ved at sende dem til dig selv.

Menupunktet “Nulstil password”

Screen Shot 2014-03-19 at 14.30.45

Dette punkt skal du kun bruge, hvis du giver dine kunder mulighed for at oprette sig som brugere. Det kan f.eks. være en god idé at gøre, hvis du har et download produkt, som dine kunder fremover også har mulighed for at downloade.

Hvis du ikke tillader at oprette en brugerprofil i din webshop, kan du se bort fra dette punkt.

Når en kunde nulstiller sit kodeord, får de denne e-mail tilsendt.

Aktiver/Deaktiver

Screen Shot 2014-03-19 at 14.31.59

Her slår du funktionen til og fra.

Email emne

Screen Shot 2014-03-19 at 14.33.04

Dette er emnet i selve e-mailen. Dvs. det er første besked, som din kunde ser, hvis de nulstiller sit kodeord.

Email-overskrift

Screen Shot 2014-03-19 at 14.36.29

Dette er overskriften i selve e-mailen. På billedet kan du se standardbeskeden. Den forklarer kunden, at denne e-mail viser dem, hvordan de ændrer kodeord.

SHUP - Webshop

Menupunktet “Ny konto”

Screen Shot 2014-03-19 at 14.37.52

Her bestemmer du, hvad der skal stå i den e-mail, som dine kunder modtager, når de opretter sig som brugere i din webshop. Hvis du ikke tillader dine kunder at oprette sig som brugere, skal du ikke ændre noget her.

Aktiver/Deaktiver

Screen Shot 2014-03-19 at 14.38.41

Her slår du e-mailen til og fra.

Email emne

Screen Shot 2014-03-19 at 14.40.14

Her skriver du, hvad der skal stå i emneoverskriften.

Email-overskrift

Screen Shot 2014-03-19 at 14.40.59

Her kan du ændre selve overskriften i e-mailen.

E-mail template

Screen Shot 2014-03-19 at 14.42.10

Her giver du dine kunder mulighed for at vælge, hvordan de vil se din e-mail.

HTML template

Screen Shot 2014-03-19 at 14.43.04

Her kan du se din e-mail i html.

Hvad så nu?

Nu har du gennemgået alle indstilligner i WooCommerce. Jeg håber, at denne guide har givet dit en forståelse for, hvad de forskellige ting betyder, og hvad du skal bruge indstillinger til.

Det eneste, som du ikke har ændret endnu, er selve betalingsindstillinger. Den guide er jeg i gang med at skrive.

Herudover kommer der også en guide til, hvordan du opretter produkter i WooCommerce, så du kan komme i gang med at bruge din WordPress webshop.

Hvis du har spørgsmål til denne guide, er du velkommen til at smide en kommentar.

Gå til Del 3 – Opret produkter i din WordPress webshop

Similar Posts

  1. Tak for en god guide 🙂 Jeg er ny i shop-verdenen, så dejligt med en udførlig guide til Woocommerce 🙂 Mvh. Katrine

    1. Hej Katrine

      Jeg troede, at jeg havde svaret dig, men det kan jeg da se, at jeg glemte. Jeg beklager. Som du kan se, er del 3 kommet. Jeg mangler stadigvæk at færdigegøre en del ting, der er jo nok at gribe fat i, når vi har med en webshop at gøre.

      Sig endelig til hvis du har brug for hjælp, eller hvis du har nogen spørgsmål.

  2. Hej
    Tak for en let og problemfri indføring i webshop
    Vibeke

    1. Hej Vibeke

      Jeg er glad for, at du kunne bruge guiden. Jeg regner med, at jeg på et tidspunkt skal have gjort den lidt mere overskuelig, så man bedre kan hoppe rundt i indholdet.

      Sig endelig til hvis du har nogen gode idéer.

      1. Hej Jonas
        Tak for din gode guide, uden den , var jeg nok aldrig kommet i luften
        Nu har jeg imidlertid fået et problem.
        Der er jo strenge krav til information til ens købere og som det er nu sender jeg handelsbetingelser og returformular med varer i papirudgave, kunne rigtig godt tænke mig at den kunne vedhæftes ordrebekræftelsen, men jeg kan ikke finde ud af hvordan?

        1. Det er et godt spørgsmål Vibeke. Jeg er ikke helt sikker, men jeg tænker, at man godt kan. Jeg arbejder pt. på en e-bog om WooCommerce, og her vil jeg da lige få tilføjet den del, så jeg kan få kigget på det. Jeg kan desværre ikke give dig et svar på stående fod.

  3. Godt arbejde med guiden! Den har været til stor hjælp, kan jeg sige dig.

    Har dog lige et enkelt spørgsmål, som jeg håber på at du kan hjælpe mig med 🙂

    Jeg er godt i gang med webshoppen, men har det problem at jeg ikke kan integrere min lagerstyring med WooCommerce. Istedet, vil jeg gerne have at jeg skal godkende alle ordre inden kunden bliver trukket for penge. Således vil jeg være sikker på at varen er på lager.

    Al hjælp modtages med kyshånd!

    1. Hej Kristina

      Jeg er glad for, at du kan bruge guiden. Hvem bruger du til at håndtere betalinger? Jeg spørger, fordi hos mange af dem, så bliver pengene først trukket, når du sender varen, og det lyder som det, som du efterspørger. Brug f.eks. Epay.dk til det.

  4. Hej Jonas
    Fin guide 🙂
    Jeg bokser med det problem, at en opdatering nu har ændret Adresse til Fakturingsdato. Det er i øvrigt ret frustrerende med de mange opdateringer samt at man aldrig ved om der foretages ændringer man oftest kun opdager ved en tilfældighed. Hvor ændrer jeg dette?
    mvh
    Paul

    1. Jeg forstår ikke helt, hvorfor din opdatering har ændret adresse til fakturingsdato. Har du et billede eller link til din side, du kan sende til mig?

      Jeg vil ikke anbefale, at du ikke opdaterer WordPress, for så kan du ende i nogle langt alvorlige sikkerhedsproblemer. Men hvad er det, som den helt præcist ændrer? Jeg har selv en WooCommerce webshop, og der ændrer den nogle sprogindstillinger, når jeg opdaterer. Men ikke nogle større ting.

      Hvis du har ændret noget i din editor, bliver disse ting ændret, når du opdaterer. Men jeg er lidt usikker på, om det er det, som er tilfældet her. Evt. send din side så kan jeg bedre hjælpe dig.

  5. Hej Jonas
    Super guide…. Jeg ville dog gerne spørge som nybegynder hvordan du har fået woocommerce på dansk da jeg ikke kan finde ud af hvor man kan hente den i dk udgave?? Eller har du en guide til hvordan jeg kan få den indstillet til dansk?

    1. Hvis dit WordPress allerede er på dansk, burde den også hente WooCommerce på dansk, når du installerer det. Har du WordPress på dansk?

      1. Hej Jonas
        Tak for guiden!

        Jeg har samme problem som Danny. Min wordpress er installeret på dansk, men det er woocomerce ikke. Ved du hvordan jeg ændrer i templates eller skifter den over til dansk?

        Mvh Anne

        1. Hej Anne

          Du kan prøve at gå ind under WooCommerce og så “Generelle indstillinger.” Står den til Danmark under landeindstillinger?

          Hvis det heller ikke virker, kan man sagtens installerer et plugin, som kan oversætte det hele, men det burde ikke være nødvendigt. Hvis det ikke virker at skifte land under landeindstillinger, kan du evt. oprette mig som bruger, så vil jeg gerne kigge på det. Du kan sende en e-mail til [email protected].

  6. Halløjsa,
    Jeg er lidt på r’ven ;P

    Hvordan indsætter jeg produkter på forskellige sider ?
    Så jeg f.eks under hundefoder kan indsætte alle de produkter, under kategorien hundefoder . ??

    1. Del 3 handler om produkter. Du kan se den guide her.

      Der får du svar på dit spørgsmål. Ellers er du velkommen til at skrive til mig igen.

  7. Tak for en super instruktion
    Har dog et problem. Når handelen afsluttes tømmes kurven ikk????

    1. Jo, det bør den gøre. Du kan prøve at lave et testkøb, så kan du se, hvordan det virker.

  8. Hej Jonas. Jeg har WC indstillet til DK men har to problemer.
    1. jeg kan ikke finde det sted hvor jeg kan redigere i email teksten, fx under overskriften “udført” – fx vil jeg gerne indsætte nogle oplysninger i “udført” og “på vej” emails
    Jeg ville også gerne kunne se og redigere i den del af brødteksten, hvor der står at emnet kan downloades
    2. mit system sender ikke de emails ud, det skal, når man har afgivet en ordre
    3. Skal disse default emails oprettes manuelt eller burde de ligge i systemet

    Jeg har læst masser af guides inkl. dine, som er rigtigt gode
    men jeg kan simpelthen ikke gennemskue, hvorfor det ikke virker og hvorfor

    Hvad har jeg “ikke gjort” eller “hvad mangler jeg at gøre”…
    Håber meget, du kan hjælpe mig!
    og andre også kan have gavn af dette spørgsmål
    På forhånd tusind tak

    MVH
    Helle-Sofia

    1. Hej Helle-Sofia

      Ja, jeg skriver ikke det store om det i min guide, da jeg blot har brugt standard e-mailen. Det er lidt besværligt at ændre i, men det er ikke umuligt. Du kan selvfølgelig ændre alt, der står i den. Det kræver blot, at du ved, hvad dine ftp oplysninger er.

      1. For at gøre det skal du bruge filerne, som du finder her woocommerce/templates/emails/ . Her tager du en kopi af dem, og kopien smider du over i ditdomæne/woocommerce/emails/. Bid mærke i at der her er tale om ting på din ftp server. Dvs. at du f.eks. finder woocommerce på wp-content/plugins/woocommerce. Disse filer kan du ændre ved at bruge notepad.

      2. Hvad sender den i stedet? Ingenting?

      3. Default e-mails er i systemet fra starten af. Så de burde virke. Har du lavet testsalg? For så burde du få e-mails. Så umiddelbart burde det virke, hvis du har sat det op. Det er mærkeligt, hvis det ikke gør.

      Lav et testsalg og se hvad der sker. Skriv her igen hvis du ikke får en e-mail, så skal jeg selvfølgelig nok kigge på det.

    2. Kris Gabriel siger:

      Hej Helle-Sofia

      Jeg har samme problem med min webshop og har ikke kunnet finde en løsning endnu. Har du mon fået en vinkel fra Jonas du vil dele med os, eller har du selv fundet en løsning?

      Mvh. Kris

      1. Jeg ved ikke, om hun fandt en løsning. Men start med at tjekke om e-mailen er sat på din hostingudbyder. Kan du f.eks. sende e-mails fra den e-mail, som du har valgt at bruge i WooCommerce, og kan den modtage e-mails?

  9. Hej Jonas,

    Jeg har svært ved at finde ud af, hvordan jeg oversætter standard-teksterne på min webshop til dansk. Kan du hjælpe?

    Både wp og wc er på engelsk, men landeindstillinger er sat til dansk. Dog er alle standardtekster stadig på engelsk i front-end.

    Mvh. Sophie

    1. Hej Sophie

      Først vil jeg anbefale dig, at du vælger at bruge WordPress og WooCommerce på dansk, for ellers giver du dig selv dobbelt arbejde, da mange ting allerede er oversat. I gamle dage var det lidt besværligt at ændre sprog, men det ser faktisk ud til, at WordPress har gjort det mere simpelt nu. I kontrolpanelet går du til “Indstillinger” og så vælger du “Generelt.” I bunden kan du se, hvilket sprog du har installleret WordPress på. Hvis du ikke kan vælge dansk, skal du installerer det. Du må lige sige til, hvis du ikke kan vælge dansk, og du ikke har styr på, hvordan du oversætter det.

  10. hej Jonas
    Det er gode, informative guides du har lavet tak for det!

    Min kunde har et website, hvor der skal være TO forskellige fragt
    shipping fee 1: 2620- 50 DKK
    shipping fee 2: 1000-2619, 2621-9999 – 75 DKK
    Det er butik, som sælger blomster, vin, chokolade etc.
    Hvordan skal det sættes op`Skal man bruge forsendelsesberegneren eller er der et “quickfix” af en slags?

    tak for hjælpen/
    Mads

    1. Hej Mads

      Det er et godt spørgsmål. Det er ikke selv en funktion, som jeg før har brugt, og det ser umiddelbart ikke ud til, at du som standard kan gøre det i WooCommerce. Så jeg tror, at du skal have en plugin til at gøre det. Jeg har fundet denne: https://wordpress.org/plugins/postcode-shipping/

      Jeg har ikke selv brugt den, så hvis den ikke virker, kan du finde en anden på Codecanyon.

      Jeg håber, at det virker for dig.

  11. Tusind tak for dine guides, som jeg har brugt meget. Jeg købte selv temaet webmarket, men kan ikke se det skulle være oversat til dansk ?
    Jeg kender programmet poedith, men det ville være lettere hvis du kendte til en sprogfil.
    På forhånd tak

    1. Hej Kim

      Jeg kender desværre ikke til en sprogfil til det tema. Det er ofte problemet med mange temaer, at de selvfølgelig er lavet til det engelsksprogede marked. Så ja, det giver ofte noget ekstra arbejde, når det skal oversættes.

  12. Hej Jonas

    Tak for informativt indlæg.

    Jeg har dog et problem. Jeg har søgt vidt og bredt. Jeg ønsker at benytte lagerfunktion, men er dog rendt ind i begræsninger. Jeg har varer som er på fjernlager og kan sendes indenfor 7-8 dage. Det ønsker jeg selvfølgelig at informere kunden om ligesom hvis det er/ikke på lager.

    Hvordan gør jeg det? Jeg har udmiddelbart ikke kunne finde et plugin.

    1. Beklager, at jeg først svarer nu. Jeg er nok ikke til den store hjælp lige nu, da jeg lige har solgt min Woocommerce webshop, så jeg har pt. ikke adgang til nogen side. Men jeg regner med at installerer en wordpress webshop et sted, så jeg kan hjælpe folk her på siden.

      Fandt du selv løsningen på problemet, eller skal jeg vende tilbage til dig, når jeg igen har en Woocommerce webshop?

  13. Lotte Johnsen siger:

    Hej
    Jeg vil meget gerne give kunderne en mulighed for at vælge om de vil have hjemmelevering(som udløser et leveringsgebyr) eller levering til nærmeste pakkeshop.
    Desværre kan jeg ikke finde ud af, om eller hvordan det skal gøres 🙁
    Håber du/I kan hjælpe.
    På forhånd tusind tak – og tak for en super guide 🙂

    1. For at du kan gøre det, skal du have en plugin. Når du skriver pakkeshop, formoder jeg, at vi taler om GLS. Den eneste plugin, som jeg kan finde til det er denne her http://www.plugins.w-academy.dk/ .

      Jeg har ikke selv afprøvet den, men den virker lovende. Sig endelig til hvis du afprøver den, for det er helt klart noget, som mange vil have som mulighed.

  14. Hej.
    Kom tilfældigt forbi din side.
    Respekt og anerkendelse for veludført arbejde.
    Benny.

    1. Mange tak Benny. Skal lige have lavet nogle flere guides, da der er mange spørgsmål herinde.

  15. Tak for en rigtig god guide.
    Jeg ønsker at oprette en webshop hvor jeg både kan sælge varer med og uden moms. Bl.a. sælger jeg kurser/undervisning, som er momsfrit, men jeg sælger også tilbehør/udstyr hvor der skal betales moms. Er det muligt at lave sådan en opsætning?
    Er det mulgt at opsætte to takster for leveringsomkostninger alt efter hvad der købes i webshoppen? Jeg sælger nemlig både små lette ting og store tunge ting.

    På forhånd tak.

    1. Hej Tanja

      Jeg er glad for, at du kunne bruge guiden. Pt. har jeg ikke lige adgang til en WooCommerce webshop, da jeg har solgt den, som jeg havde. Jeg må snart få oprettet en. Det burde ikke være noget problem. Hvis du går ind under momsindstillinger, burde du kunne vælge forskellige former for moms. F.eks. kan du lave en moms til 0kr. Ellers prøv at kigge under produkter, om du ikke kan fravælge moms her. Jeg må lige få lavet den webshop igen, så jeg kan svare bedre på spørgsmålet.

      Under fragt kan du sagtens sætte forskellige priser. F.eks. baseret på vægt.

      1. Mange tak for svar 🙂

  16. Hej Jonas.

    Super god guide du har lavet.

    Jeg vil høre om det er muligt at lave sin webshop uden at frigive den på hjemmesiden.
    Er der også muligt at fjerne kurv, kasse og min konto og kun bibeholde produkter.

    Mvh Flemming

    1. Jeg er faktisk ikke helt sikker. Du kan prøve at vælge et tema, som ikke er lavet til webshop. Herefter kan du prøve at gøre kurv, kasse til private sider, så burde ingen andre kunne se dem. Min konto kan du vist slå fra, hvis du ikke vælger, at kunder kan signe sig op.

      Du må lige sige til, om det virker, for ellers skal jeg nok lige kigge nærmere på det. Lige det jeg kan komme i tanke om på stående fod.

  17. Hej Jonas! Super fin og virkelig nyttig guide! 🙂
    Har dog lige to spørgsmål.
    Når man har betalt en ordre på min side, ryger man direkte tilbage til en tom indkøbskurv. Synes det virker lidt underlidt, og i starten var jeg helt i tvivl, om min ordre gik igennem.
    Kan man lave en side, hvor der står noget i retning af “Tak for din ordre, du vil modtage en mail….. “, som man bliver sendt hen til efter betalingen?

    Og den anden ting, hvordan får jeg moms beløbet til at stå mindre ved checkout?
    Det ser meget forvirrende ud, da mine momsbeløb står utrolig stort, når man skal til at betale 🙂

    Mange hilser
    Mette Christiansen

    1. OPS! Lige et ekstra spørgsmål 🙂
      Mine WooCoomerce mails vedr. bekræftigelse og ordre fuldført ryger direkte i spam.
      Hvordan undgår jeg dette? 🙂
      (har valgt at e-mails skal ses i html)

      1. Hmm. Hvad kalder du dine e-mails? Altså hvad skriver du i headline? Jeg vil først prøve at skrive en neutral som f.eks. Mette fra Dinwebshop. Det kan være, at det hjælper.

    2. Når du vælger at oprette sider til WooCommerce, så burde du også kunne oprette en thank-you page. Kig under hvilke sider som du kan vælge, når du går ind under WooCommerce indstillinger. F.eks. hvilken side der er kurv osv.

      Bruger du et tema, som er optimeret til WooCommerce?

    3. Janus Rokkjær siger:

      På fanen checkout i indstillinger er der 6 sider der skal specificeres den ene er order-received (thank-you) hvor du kan indsætte genvejskoden [woocommerce_thankyou] eller bare lave siden og skrive din egen tak så bliver dine kunder automatisk sendt til den når de har sendt ordren.

  18. Steffan Nielsen siger:

    Hej Jonas

    Jeg har overtaget en webside/shop, som er sat op med WooCommerce – og jeg har ikke arbejdet med WooCommerce før.
    Med hensyn til redigering af farver osv., hvor gør jeg det henne?
    Er det i wordpress temaets css eller hvor gør jeg det henne?

    På forhånd tak for svar!

    1. I rigtig mange temaer har du mulighed for at ændre farver i deres kontrolpanel. Prøv lige at tjekke om det ikke er muligt.

  19. Kris Gabriel siger:

    Hej Jonas,
    Super fin side du har fået lavet her. Den giver mange gode råd.

    Jeg er igang med en side “pynteprinsessen.dk” og har her WOOcommerce installeret.
    Jeg er så i den uheldig situation at hele den del med afsendelse af emails ikke fungerer, forstået således.
    Når en kunde laver en ordre får de ikke en bekræftelse på mail, ej heller hvis jeg vælger at klikke “behandler ordre” eller “gennemført” – dog får jeg deres ordre på mail gennem systemet og kan også se det i admin-panel.
    Jeg har prøvet at installere WP mail SMTP og andre plugins som skulle kunne køre rundt om PHP´ udfordringen men det lykkedes ikke.
    Siden hostes hos UNOEURO og jeg har i disse plugins skrevet oplysninger som asmtp.unoeuro.com og port nummer mv. uden held.
    Temaet er et Botique Kids og der er ikke noget at hente på deres FAQ eller i deres Fora.
    Det lader til at der ikke sendes udgående mails tilbage til ordregiveren. Jeg har set i PHP´filerne i WOOCommerce uden at blive klogere herpå.
    Jeg er næsten i knæ med denne udfordring og ville høre om du har en anden indsigt i dette som måske kunne virke inden at jeg smider håndklædet i ringet.

    På forhånd tak.
    -Kris

    1. Hej Kris

      Bare lige for at tjekke det åbenlyse først (jeg beklager, hvis det er et dumt spørgsmål.) Har du opsat den e-mail, som du sender fra? Det gør du hos UnoEuro.

      Jeg skal nok svare længere, når jeg lige har sikret mig, at du har sat din e-mail op.

  20. Hej Jonas.
    Mange tak for dit fine arbejde. EN MEGET STOR HJÆLP 🙂
    Jeg er dog kommet i et problem.
    De email som Woo sender når kunder bestiller en varer, vil jer gerne have tilføjet lidt mere personlig tekst. Hvor gør jeg dette?
    Har søgt – men da min Woo er install via plugin kan jeg ikke finde dansk sprogfil.
    Har set på wp-content/plugins/woocommerce/ – men mangler languages!

    Hilsen Per

    1. Hej Per

      Det kan man godt. Men kan sgu ikke lige huske det på stående fod. Kan jeg ikke få dig til at sende mig en e-mail på [email protected], for så finder jeg lige ud af det og svarer dig. Men bare lige så jeg ikke glemmer dit svar.

  21. Hej Jonas

    Ved du hvordan man laver et enkelt nyhedsbrev, som kunderne kan tilmelde sig? Lidt ligesom det du har øverst på siden?

    Jeg har lidt problemer med mine produktbilleder på de enkelte produkter. Jeg synes at de er for brede. I indstillinger står de til 400×400. Tror du at de vil være bedre at sætte dem til 300×400? Venligst Julie

    1. Hej Julie

      Det er mit tema, som ser sådan ud. Det er ikke rigtig sat op til webshop, så jeg vil ikke anbefale dig at bruge det, hvis det er til en webshop. Men du kan sagtens få et nyhedsbrev ind på din side. Jeg bruger Mailchimp. Når du så har tilmeldt Mailchimp, kan du indsætte et link i din sidebar. Eller vil du have det på forsiden?

      Produktbilleder er nok den ting, som flest har problemer med. Svært at sige om du skal sætte det til det ene eller andet. Jeg vil prøve mig frem og se, hvad der er pænest. Husk at brug billeder som er skåret til dine indstillinger, så det ikke kommer til at se mærkeligt ud.

    1. Hej Kasper

      Mange tak. Jeg har ikke selv oplevet problemet, men det er rart at vide, hvad jeg skal gøre, hvis det sker.

  22. Hej Jonas, har lige fundet denne side. Jeg kan se jeg kommer til at bruge den rigtig meget. Jeg så længere oppe på tråden, at du arbejder på en ebog om woo commerce, er den tæt på at blive færdig? Jeg er ret tidligt i forløbet med at oprette min webshop og der er et problem som jeg gerne vil have løst inden jeg arbejder videre. Det hele er på engelsk! jeg kan se andre har haft samme problem, men jeg kan ikke finde løsningen. Min WP er indstalleret til dansk og woo commerce er indstillet til at jeg er i DK, så ved ikke lige hvad jeg kan gøre. Kan du hjælpe mig? Jeg kiggede lidt på loco translate, som woo commerce anbefaler, men det ser så kompliceret ud. Min webshop skal på et tidspunkt have en egelsk oversættelse, men jeg prøver lige at gøre det hele på dansk først! vh Joanna

    1. Hej Joanna

      Jeg håber, at bogen er færdig inden for den næste måneds tid. Så hvis du allerede er i gang, er det måske lidt lang tid at vente :D. Umiddelbart ser det ud til, at kontrolpanelet i WooCommerce pt. er på engelsk, fordi det simpelthen ikke er blevet oversat endnu. Jeg skal nok lige holde øje med, om det sker, for jeg har ikke lige selv tid til at gøre det pt. Men står alle tingene på selve webshoppen også på engelsk? Altså de ting som kunden ser?

      Loco translate er klart noget af det, som kommer med i ebogen, for det er altid godt at have den mulighed.

  23. Boostdinskønhed siger:

    Hej. Hvordan fjerner jeg et produkt i en ordre. ? og således at den selv fratrækker det i beløbet der skal hæves ??
    På forhånd tak for hjælpen. 🙂

    1. Hvis den er betalt, kan WooCommerce ikke finde ud af at slette et produkt, men det burde stadigvæk være muligt at tilbagebetale til kunden på følgende måde: Ordrer – find den rigtige ordre – I højre side står der handlinger, her vælger du “Vis.” – Under ordren kan du vælge “Tilbagebetaling.” – Nu kan du vælge det beløb, som skal tilbagebetales.

      Hvis du benytter Epay.dk, skal du vist gøre det igennem dem. Så det kommer lidt an på, hvordan du modtager betalinger.

  24. Hej Jonas,

    God guide!! 🙂

    Ved du hvordan jeg ændrer den lille grafikstump med “SALE” på en udsalgs vare til en af eget design eller evt bare med teksten “UDSALG” i stedet?

    1. Hej Mikael

      Hvis du har installeret WooCommerce på dansk, så skulle Sale gerne hedde udsalg. Grafikken burde umiddelbart være dit tema, der viser det på en bestemt måde, men det burde stadigvæk være tale om tekst fra WooCommerce. Har du installeret det på dansk? Du kan evt. bruge Loco Translate (plugin) til at oversætte ting fra engelsk til dansk.

      Sig til hvis du stadigvæk har problemer, eller hvis du skal har spørgsmål til Loco Translate.

      Tak for de pæne ord.

      1. Tak for dit svar! 🙂 WooCommerce er oversat til dansk, men vi har måttet rettet lidt andre steder manuelt også.

  25. Hej Jonas.

    Lækker guide. Kan du hjælpe mig lidt videre med “Yderligere omkostninger”?

    Sagen er, at hvis der bestilles ét produkt, så kommer fragtprisen på 20 kr. Her skal jeg gerne have yderligere omkostninger på, hvis kunden vil have MED omdeling, i alt 40 kr.

    Dertil skal det fungere med, at hvis der bestilles to produkter, så er leveringen UDEN omdeling gratis, men MED omdeling kan tilkøbes for 20 kr.

    Lad mig gerne høre fra dig – enten herinde, eller via [email protected]

    1. Hej Michael

      Ofte ville man nok finde en extension til dette. Måske denne virker til formålet: https://www.woothemes.com/products/table-rate-shipping/

      Man kunne selvfølgelig omdøbe Fast sats til “Med omdeling” og “Lokal levering” til “Uden omdeling” og så oprette dem med relevante beløb. Men med den struktur med gratis uden omdeling er lidt mere kompliceret, for WooCommerce gør det på en lidt anden måde. Hvis den mulighed skal med, er jeg bange for, at man bliver nødt til at kigge mod en extension.

      Jeg håber ikke, at dette svar gjorde dig mere forvirrende. Ellers skriv til [email protected], så kan vi lige tales ved om det.

      1. Hej Jonas.
        Jeg hentede plugin’et “Shipping by rules for woocommerce”, som kunne lave de regler for omdeling, som jeg skulle bruge.
        Ift. levering uden omdeling, er jeg begyndt at bruge Vconnect’s “vælg-selv”-modul i samarbejde med Post Danmark’s udleveringssteder.

        1. Ok super. Hvis det er noget, du har lyst til at skrive om her på bloggen, er du mere end velkommen til. Det er nok lidt for specifikt til, at det er noget, jeg kommer ind på i den nærmeste fremtid.

          Men fedt, du fik løst problemet.

  26. Annika Lindhardt siger:

    Hej Jonas
    Jeg forsøger at få en Webshop op at stå, men er løbet ind i et problem. Når jeg vil betale og går til checkout, siger den “Denne webside har et loop ved omdirigering”, jeg kan ikke se hvad problemet er, kan du muligvis hjælpe?

    1. Hej Annika

      Bruger du nogle plugins? Det er højst sandsynlig en side, der linker tilbage til en side, som så linker til en anden. Det kan både være let at fixe eller meget besværligt. Alt efter hvad problemet er. Du skal prøve at gå dine links og se på dine plugins for at se, om du kan fixe problemet.

      Jeg har sendt dig en e-mail.

  27. Hej har installeret wordPress på dansk.sat i ibdstillinger til Dansk i webstedes sprog. har så hentet WooCommerce, og igen indstillet inde i Setings, Base location til dansk, men det er stadig på engelsk. Har det hos one.com. Håber nogle derude kan hjælpe, da jeg har været på google og søgt og søgt, men finder ikke ud af det. På forhånd tak.VH

    1. Hej Else

      Du skal prøve at hente de danske sprogfiler. Du kan hente dem her: https://github.com/woothemes/woocommerce-language-packs/tree/master/packages

      Her skal du hente filen da_DK.zip. Via en ftp klient kan du nu uploade de to filer, som er i zip filen. Det gør du via en ftp klient (f.eks. filezilla). Hvis du har forstand på denne del, finder du det ved at trykke på følgende mapper: public_html, wp-content og her languages.

      Hvis du udpakker filerne her, burde det virke. Der kan lige gå et stykke tid, efter du har uploadet dem.

  28. Betina Espensen siger:

    Hej Jonas.
    Jeg har lige overtaget en webshop og der er selvfølgelig ting jeg ønsker ændret. Siden har tidligere været fragtfri, men jeg vælger at det skal overstige et bestemt beløb. Desuden har jeg fundet ud af muligheden for kunden at vælge til postshop eller egen adresse med forskellige beløb. Nu er mit spørgsmål om jeg kan opsætte en varegruppe som fragtfri, her tænker jeg på accesories, da smykker kan sendes billigt.
    Mit sidste spørgsmål er: Når kunden har lavet en bestilling og vælger at tjekke ud, ligger selve siden hvor de skal udfylde navn m.m. sig nederst på siden, så man skal til at scrolle ned for at se den og udfylde den. Er der ikke et sted jeg kan ændre så den kommer op i toppen?
    Tusinde tak for alle de gode råd og information du giver.

    1. Ja, du kan lave forskellige forsendelsesklasser, og når de vejer lidt, kan du sende dem gratis ud. Under “Produkter” kan du oprette en forsendelsesklasse. Herefter kan du opstille, hvad der skal gælde for den under indstillinger for forsendelse “Fast sats,” som du finder i WooCommerce. Her vil der nu stå “Forsendelsesklasse pris” og så kan du skrive, hvad den skal koste. Du kan prøve at lege lidt med det, men den burde kunne klare det, som du gerne vil have.

      Nr 2. Umiddelbart lyder det som dit tema, som du skal kigge nærmere på. Om du kan ændre det, kommer an på temaet. Du kan altid hyre en udvikle til at ændre det, hvis det er noget, som skal kodes. Det meste kan lade sig gøre med WordPress. 😀 . Du må sige til, om du kan ændre det i dit tema.

  29. Hej Jonas. Tak for din hjælp og vejledning, det er jo et kæmpe arbejde.

    Jeg har som de andre også et spørgsmål:
    Jeg har haft samme problem med at Woo ikke oversatte af sig selv, og har nu været inde og hente en .mo fil og nu virker det umiddelbart (men kan se nogle helligdage hist og pist)

    Problemet opstår i og med at produktsiderne nu hedder produkt/(produktnavn) men de sider viser fejlmeddelelse. Jeg kan så se at links’ene til produCt/(produktnavn) stadig virker, men det er jo bare ikke det den linker til…

    Nogen forslag?

    Mvh,

    Tobias

    1. Ps. jeg blev vildt forundret da jeg læste dit øverste blogindlæg og det hele bare var på et flot dansk. Men det er fordi det bare fungerede af sig selv på et tidspunkt eller hvordan?
      Det er da vildt underligt at det ikke gør det længere i så fald, og kan se at der er mange rundt omkring der har problemer med oversættelsen..

      1. Jeg tror, at der sker problemer hist og her. Jeg burde nok opdatere, hvordan man kan gribe det an, for det burde kunne lade sig gøre. Men det er et lidt langt svar. Har du stadigvæk problemer med det, for så må jeg jo skynde mig lidt.

  30. HEJ!
    Jeg slutter mig til koret af taknemmelige ‘butiksindehavere’ der har læst denne guide.

    Mit spørgsmål (vedr. http://www.GrevinnansLoppis.se)
    Mine produktkategorier vises ikke på siden! – kun i mit administrationspanel. Er det temaet der ikke giver muligheden, eller skal jeg ‘go pro’ ?
    Jeg tror ikke menupunktet ‘product options’ overhovedet findes i mit panel…
    Kan det afhjælpes ?
    Det er jo skideskægt at have/lave netbutik!
    VH
    Malene, Skåne

    1. Hej Malene

      Fik du løst dine problemerne? Kan se, at det er 10 dage siden, at du har skrevet, så det sker, at folk selv har løst problemet. Ellers bare smid en kommentar igen.

  31. Hej Jonas!
    Jeg har endnu et spørgsmål til den tålmodige webudvikler 🙂
    Jeg har lavet en webshop med Divi og woocommerce og har problemer med at få den til at vise ’tilføj til kurv’ samt lagerstatus knapper ude på selve siden der ikke er produktsiden. Det må kunne gøres på den ene eller anden måde, for har set andre gøre det der benytter samme værktøjer, som f.eks. her:
    http://www.nordiskspil.dk/produkt-kategori/boernespil/

    Har du nogle forslag/ideer?

    Mvh og på forhånd TAK

    Tobias

    1. Hej Tobias

      Jeg ville ikke kalde mig webudvikler, mere en person som vil give almindelige mennesker en mulighed for at starte en webshop. Men jeg har en tilknyttet til mere avanceret opgaver, så kunder også kan få det.

      Jeg kan se, at din kommentar er 10 dage gammel, så fik du løst dit problem. Hvis ja, må du godt dele, hvad der var galt. For at jeg skulle kunne svare på det, ville jeg skulle kigge nærmere på dit tema, så jeg kan ikke lige komme med et godt svar her i kommentarfeltet. 😀

      1. Hej Jonas

        Nej har desværre ikke løst problemet endnu og syntes jeg har googlet og søgt i plugins til jeg ikke kunne mere. Jeg kører som sagt med Divi temaet. Hvis du har nogle ideer er du meget velkommen til at skrive dem.

        1. Er der mulighed for, at du kan dele din webshop? Jeg troede først, at det var den, som du havde linket til, men jeg kan se, at det er sådan, at du gerne vil have, at det skal se ud. 😀

  32. Hej Jonas!

    Fin Guide!

    Hvordan fjerner jeg “min konto”, “shop”, “kurv” m.v. fra menu linjen? Hvordan integrerer jeg temaet “Mystyle” i min woocommerce webshop? Mvh Eva

    1. Hej Eva

      Jeg er glad for, at du kunne bruge min guide. For at redigere din menu skal du i WP kontrolpanel gå til “Udseende” og så “Menu.” Her kan du vælge de sider, som du gerne vil vise i din menu.

      Er dit tema designet med WooCommerce i tankerne? Du må godt sende et link, så skal jeg nok give dig et bedre svar.

  33. Hei! Flott guide! 🙂

    Jeg lurer på hvordan jeg løser det hvis jeg ønsker å selge gavekort på behandling jeg gir til kundene. Ønsker også sende kundene et gavekort hvor de kan printe det ut og gi til andre. Kjenner du til det? Jeg må kanskje laste ned woocommerce gift card plugin tillegg?
    Er det slik jeg sender gavekort med nummer/ordrenummer når kundene har betalt?
    Takk på forhånd.
    Mvh Katie

    1. Hej Katie

      Ja, jeg tror, at du skal finde et plugin til det. Du kan selvfølgelig sagtens oprette et virtuelt produkt, som du så kalder gavekort til f.eks. 100 kr. Men det er nok ikke en hel optimal måde at gøre det på.

      Jeg kan desværre ikke finde et officielt plugin til at klare opgaven, men måske denne her kan klare opgaven for dig. https://codecanyon.net/item/woocommerce-gift-card-pro/10147426

      Du må sige til, hvis den ikke klarer opgaven.

  34. Hej Jonas

    Tak for en virkelig god guide. Jeg er i gang med at sætte en shop op, men kan slet ikke se alle de punkter, du nævner under ‘Forsendelse’ – jeg har kun ‘Forsendelseszoner’, ‘Forsendelses indstillinger’ og ‘Forsendelsesklasser’ – men ingen af underpunkterne ‘Fast sats’ ‘Gratis fragt’, ‘International levering’, ‘Lokal levering’ eller ‘Gratis afhentning’. Hvad gør jeg galt?

    På forhånd stor tak.

    1. Nå, jeg har fundet ud af det – efter den seneste opdatering, skal man ind under ‘Forsendelszoner’ for at vælge fri fragt 🙂

      1. Ja nemlig. Det skal lige opdateres 🙂

  35. Hej Jonas

    Super brugbar guide, men som du nok har fundet ud af, så har forsendelsespunktet ændret sig efter en opdatering for noget tid siden.
    Ved du om man kan få priser på de enkelte produkter vist med en tekst bagefter hvor der står f.eks. “inkl.moms”
    Forklaringen er, at jeg sælger både til private og virksomheder.

    1. Ja, de har lavet nogle ændringer, da der hele tiden sker ting med WooCommerce.

      Jeg er ikke helt sikker på, hvad du mener med, at der skal stå inkl. moms bagefter? Gør der ikke allerede det i din shop?

  36. Ved du om det er muligt at lave gratis fragt ved køb over 400 kr og samtidigt give 20% rabat.
    Mit problem er, at når man køber for 450 kr minus 20%, giver shopper gratis fragt – selvom beløbet kun er 360 kr.

  37. Hej Martin.

    Jeg får ingen options under emails menupunktet. Kun en lang liste af mails som jeg kan sende ud, men jeg kan ikke redigere i noget som helst derinde. Hvad gør jeg??

    1. Hej Janne

      De skal redigeres på en lidt besværlig måde. Når du går ind i en af disse e-mails, så skriver den, at du skal ligge den i din temas folder. Det betyder, at den skal uploades via ftp. Ved du, hvordan man gør det?

  38. Hvem kan hjælpe med “Minimumsordrebeløb” Jeg har fri fragt fra 399 kr. Men hvis jeg laver en rabatkode på 10% og man ligger en varer i kurven til 400 kr – 10% = 360. Så får man gratis fragt. Det mener jeg jo, er en fejl? Da jeg vil have min 399 kr.

    1. Hej Morten

      Fik du løst problemet?

  39. Hej
    Hvordan får man ekstra text mellem (under produktbillede, navn og prisen)
    F.eks “ved køb af flere….”
    og “tilføj kurv”

    1. Fik du løst dette problem? Generelt vil der være nogle forskellige muligheder i det tema, som du vælger. Ellers skal du tilføje det via html. Det er trods alt fordelen ved at bruge WooCommerce, at det er opensource. Men det betyder også, at det er lidt besværligt, hvis du ikke er vant til at arbejde med det.

  40. Hej

    Har problem med at mit betalingsmidler åbner dobbelt således der ved checkud ikke kan vælges betalingsmåde.. hvordan ændre jeg det..
    Det virker fint på iPad og Android men ikke på PC og deres browser..

    1. Hej Lars

      Det lyder mærkeligt. Fik du løst problemet? Ellers skriv en e-mail til [email protected], så skal jeg nok kigge på det og se, om jeg kan finde en hurtig løsning.

  41. Hej Martin,

    Jeg søger et svar, som jeg ikke kan finde i din guide. Det handler om pdf-følgesedlerne, som jeg har brug for at få ændret, så kundeoplysningerne bliver større/tydeligere for chaufføren. Kan du hjælpe med det?

    Mvh Anita

    1. Hej Anita, hvilket plugin benytter du til at lave PDF-følgesedlerne? Mvh Kasper

  42. Jeg har lige åbnet en webshop med betaling via bankoverførsel. Men ordrene bliver annulleret i løbet af ca. 2 timer med denne bemærkning:

    Ikke betalt ordre er annulleret – tidsfrist nået. Ordrestatus ændret fra Afventer betaling til Annulleret.

    Da en bankoverførsel meget ofte er en hverdag om at komme frem – over en weekend kan det blive hel 4 dage – så er det ikke så heldigt…

    Jeg kan ikke se noget sted, hvor jeg kan angive hvor længe en ordre må stå før den annulleres?

    1. Hej Knud. Som udgangspunkt bliver ordrer ikke annulleret automatisk, med mindre der er tale om kortbetaling som ikke går igennem. Hvis kunden ellers gennemfører ordren, så bør det slet ikke kunne ske, hvis opsætningen af bankoverførsel er opsat korrekt. Men du kan jo ændre ordrens status i backend til behandler. Mvh Kasper

      1. Jeg kan ikke sætte ret meget i Bankoverførsel-betalingen, så det er nok ikke der…
        Jeg lister lige Noterne på ordren:

        Ikke betalt ordre er annulleret – tidsfrist nået. Ordrestatus ændret fra Afventer betaling til Annulleret.
        5. september 2019 den 7:09 Slet bemærkning (Automatisk)

        Ordrestatus ændret fra Annulleret til Afventer betaling.
        5. september 2019 den 5:08 Slet bemærkning (den status har jeg sat)

        Ikke betalt ordre er annulleret – tidsfrist nået. Ordrestatus ændret fra Afventer betaling til Annulleret.
        4. september 2019 den 23:52 Slet bemærkning (Automatisk)

        Ordrestatus ændret fra På hold til Afventer betaling.
        4. september 2019 den 22:20 Slet bemærkning

        Afventer betaling via bankoverførsel Ordrestatus ændret fra Afventer betaling til På hold.
        4. september 2019 den 20:43 Slet bemærkning

  43. Trine Andreasen siger:

    Hej Jonas
    Tak for en fantastisk guide.
    Jeg har i tidernes morgen lavet en “webshop” men i et blogtema. Nu vil jeg gerne lave en rigtig webshop i woocommerce.
    Mit spørgsmål er om jeg kan installere woo og bygge den op mens min gamle stadig køre i det andet tema i WordPress?
    Og er det muligt opsætte forskellige fragt priser afhængig af størrelsen på varen(vi har 1000 forskellige varer i lige så mange størrelser)?

    1. Hej Trine,
      WooCommerce er ikke et tema men et plugin, det vil sige du kan installer det og opsætte indstillinger, kategorier og produkter inden du offentliggør shoppen.
      Fragt kan opsættes ud fra total vægt og pris på ordren.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *