Top 10 bedste apps til Shopify webshops

Erik Jeppesen fra det danske webbureau grafikr.dk er i dag gæsteblogger, hvor han har skrevet et indlæg, som giver dig et overblik over nogle af de bedste Shopify Apps, som du bør installere på din webshop.

Har du en Shopify webshop, så anbefaler jeg, at du læser videre. I dag kommer jeg nemlig ind på 10 apps, som enhver webshop-ejer bør kigge nærmere på

Markedsføring

1) Points, VIP, Referral Programs (Sweet Tooth)

Loyale kunder, som bliver ved med at komme igen, er tit de bedste. Du kan sætte Sweet Tooth op på omkring 10 minutter, og så har du et pointbaseret system, som motiverer dine kunder til at handle mere – og komme igen. Desto mere dine kunder køber for, desto flere point indsamler de.

Dine kunder kan så bruge disse point til at opnå fordelagtige rabatter, gratis forsendelse eller endda et gavekort til din webshop. Valget er op til dig og der er mange muligheder med denne app.

Gå til app

2) Mailbot – Email Automation

Mange webshops anvender forskellige software til deres e-mailmarkedsføring, så som Mailchimp, Campaign Monitor, Aweber osv. Det er faktisk de færreste, som ved, at der findes en Shopify app til netop at styre sin e-mail automation.

Med Mailbot kan du hurtigt sætte et e-mail flow op, som er baseret på dine besøgendes adfærd og handlinger. Mailbot udsender automatisk personliggjorte e-mails til dine besøgende, så du kan konvertere dem op til kunder.

Du kan nemt designe og tilpasse dine mails og du behøves ikke at kunne kode.

Gå til app

3) Better Coupon Box – Free Email Popups

Har du også det problem, at cirka halvdelen af dine besøgende aldrig kommer tilbage igen? Så er du ikke alene.Det er nemlig en skam at smide sine markedsføringskroner ud af vinduet – derfor kan du ligeså godt forsøge konvertere dine besøgende om til leads.

Denne app hjælper dig med at konvertere dine besøgende om til potentielle kunder. Når én besøger din hjemmeside, så vil der komme en responsive pop-up frem, som viser dine besøgende, at de kan få en rabatkode, hvis de følger dig på Facebook eller signer up til dit nyhedsbrev.

På den måde udvider du din fanskare og det er et win for de besøgende, at de nu har en rabatkode og er derfor mere tilbøjelige til at foretag et køb.

Både i frontend og backend er Better Coupon brugervenlig og du kan nemt designe og tilpasse den enkelte pop-up, som du ønsker.

Gå til app

Salg

4) Sales Pop

Med Sales Pop kan du opbygge troværdighed og tillid til dine besøgende. Når du har installeret denne app, vil der kommer små realtime pop-ups nede i f.eks. venstre hjørne af dine side, hvor der f.eks. står: “Hanne fra Randers har lige købt [produktnavn]”.

Dette giver dine besøgende en fornemmelse af, at du driver en travl webshop med mange ordrer og på samme tid er det et utrolig skabt værktøj til at skabe social proof.

Når dine besøgende kan se, at andre handler på din hjemmeside, så har det en positiv effekt og det kan motivere dem til også at foretage et køb.

Gå til app

5) Yotpo – on-site reviews

Desto mere troværdig du får bygget op omkring din Shopify webshop, desto større mulighed har du du for at få en tilfredsstillende konverteringsrate. Med denne app giver du dine kunder mulighed for at lave en kort anmeldelse, efter de har foretaget et køb.

Derudover er det også et plus i Google’s øjne, at der kommer noget brugergenereret indhold på din hjemmeside, hvis man kigger på SEO. Det kan derfor alt andet lige være med til at genere mere trafik også.

At få dine kunder til at anmelde dit produkt er vigtigt ift. skabelsen af social proof. Dine besøgende er skeptiske, hvis du selv siger at du har et fantastisk produkt. Men kommer udtalelsen fra en kunde, så virker det mere troværdigt.

Gå til app

6) Boost Sales – Up-sell & Cross-sell

Hvis du ikke allerede laver mer- eller krydssalg på din Shopify webshop, så er det på tide, at du kommer igang. Her er der mange ekstra penge at hente – hver måned.

Det er virkelig simpelt og kig du bare på hvordan burgergiganten, McDonald’s gør. De spørger altid: “Kunne du tænke dig en stor Sodavand for 5kr. mere?”, hvis du har valgt en mellem sodavand. I sidste ende er det mange penge, som man kan tjene ekstra.

Med Boost Sales kan du motivere dine besøgende til at købe mere hos dig. F.eks. hvis man lægger ét produkt i kurven,kan der komme en pop-up frem, hvor der stor “Sådan! Køb for 100kr. mere og spar 20% på hele din ordre”. Her pusher du altså budskabet ud til forbrugerne, i stedet for at sidde passivt og håbe på at dine kunder køber mere end ét produkt.

Gå til app

Se en live demo af appen her

Kundeservice

7) Facebook Chat by Beeketing

Vis at du er tilstede og vær klar til at besvare dine besøgende spørgsmål. Med denne app kan du chatte med dine kunder gennem deres Facebookprofil – men direkte på din Shopify webshop. Tit er nøglen til at skabe salg at være venlig og ikke være en aggressiv sælger.

Tit har man ikke lyst til at åbne sit mailprogram, for at få svar på et enkelt spørgsmål og vente i flere dage på at få svar. Men hvis du viser, at du er online og sidder klar via en livechat, så kan du interagere med dine besøgende og i sidste ende, kan det resultere i salg. Det handler om at være foran sine konkurrenter på alle parametre og det er vigtigt at fokusere på en god kundeservice.

Gå til app

Sociale Medier

8) Instagram shop by Snapppt

Denne app er relativ ny, men er hurtig blevet populær og er faktisk én af mine favoritter, da jeg synes, den med til at revolutionere måden, som vi shopper på.

Kort fortalt, så får du dit eget Instagram-feed på din webshop, hvor man kan shoppe direkte fra. Jeg ser flere og flere webshops, som f.eks. sælger interiør eller modetøj, som gør brug af denne teknik.

Dine produkter bliver vist på en ny, mere inspirerende og realistisk måde, som dine potentielle kunder kan forholde sig til. Appen skaber liv og stemning til din webshop, også kan den være med til at genere salg.

Appen er connected til din Instagramprofil også kan du “tagge” hvilke produkter, som er på billedet. Klikker man på den lille cirkel på produktet, bliver man redirected til det givne produkt på din webshop, hvor man kan foretage sit køb.

Gå til app

9) Checkout Boost

“Cart abondonment” (den procentdel som forlader din kurv) er noget, som mange webshopejere kæmper med. Det kan aldrig undgås, men man kan ligeså se om man kan minimere antallet, som forlader din kurv.

Hvis en besøgende har lagt noget i kurven, men er på vej ud igen, kan du fange hendes opmærksomhed med en exit intent pop-up, hvor du f.eks. skriver, at hun får 20% eller x-produkt med, hvis hun deler sin ordre på Facebook eller Twitter.

Dette er en fin motivationsfaktor for at hun skal fuldføre købet, da hun nu får en gave, eller noget helt andet, som du finder på.

Udover at det vil bringe dig trafik fra de sociale medier, så motiverer det også dine besøgende til at fuldføre deres bestilling.

Gå til app

Forsendelse

10) Aftership

Sender du dine ordrer med “Track & Trace” kan du få stor glæde af denne app. Du kan selv spore alle dine forsendelser på ét dashboard, men endnu bedre er, at du kan sende automatiske og personliggjorte sms’er til dine kunder, så de ved, hvor langt deres pakke er.

Derudover får du en branded “tracking side”, hvor dine kunder kan logge ind og få oplysninger om forsendelsen.

Gå til app

Har du brug min hjælp? Så tryk her.

2 replies
    • jonas
      jonas says:

      Selve webshoppen som kunden ser, kan du oversætte til dansk. Men inde bagved, hvor du opretter produkter osv., kommer det til at være på engelsk.

      Svar

Skriv en kommentar

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *