Automatisering af din Shopify webshop
Heldigvis kan mange af hverdagens trivielle opgaver i din Shopify webshop automatiseres. Det sparer dig en masse tid – og sikrer, at opgaverne bliver løst. Også selv om du har glemt det. Du kan automatisere din Shopify på flere måder. Enten ved hjælp af en tilhørende app eller med automatiseringstjenester som f.eks. Zapier. Læs med, og få skåret ned på det trivielle arbejde i din webshop – og givet kunderne en bedre oplevelse.
Der er masser af rugbrødsarbejde ved at have en webshop.
Det er opgaver, som du bare er nødt til at udføre, for at alting kører som det skal, og kunderne får den bedste oplevelse med dine produkter og den webshop, som sælger dem.
Heldigvis kan mange af disse trivielle opgaver automatiseres. Enten med en særlig app fra Shopify App Store eller ved hjælp af automatiseringstjenester som Zapier.
Den helt store gevinst er, at du både kan spare tid i hverdagen, og aldrig kommer til at glemme at udføre opgaverne. Og så kan du bygge automationer som fanger, og gør opmærksom på ting, som du ellers nemt kunne have overset. F.eks. at svare på dårlige kundeanmeldelser eller tilpasse kundernes oplevelse med webshoppen, alt efter hvilke valg de foretager.
Automatisering af din Shopify webshop med Shopify Flow
Kører du med et Shopify, Shopify Advanced eller Shopify Plus abonnement kan du bygge automationer af stort set hvad som helst med den særlige Shopify Flow app i Shopify App Store.
Ved hjælp af et grafisk brugerinterface kan du bygge reglerne op ved hjælp af små rutediagrammer. Det giver bl.a. mulighed for at opstille forskellige regler for, både hvornår en automation skal starte, og hvilke valg den træffer undervejs.
Shopify Flow app kommer med en lang række skabeloner på smarte automationer, som du kan bruge eller tilpasse til at køre i din webshop.
Det gør det nemt at komme i gang med at forstå, hvordan du opbygger automationer med Shopify Flow appen. Samt hvad du i det hele taget kan automatisere med appen.
Automatisering af din Shopify webshop med Zapier
En anden måde at automatisere arbejdsopgaver i Shopify, samt sende og konvertere data mellem forskellige systemer til og fra Shopify, er ved at bruge automatiseringstjenesten Zapier.
Den gør det muligt at integrere Shopify med alt lige fra et Google Sheet eller Excel regneark over mailtjenester som MailChimp og Active Campaign og til at oprette f.eks. supportsager i Slack eller sende bogføringsdata over til dit regnskabsprogram.
Reglerne opbygges ved hjælp af et meget intuitivt og letforståeligt brugerinterface på Zapier. Det kræver sådan set kun, at du kan give de forskellige tjenester administrativ adgang for Zapier – samt adgang til de data, du har brug for fra hver enkelt tjeneste.
Lige som med Shopify Flow appen, finder du masser af færdige skabeloner, som er lige til at bruge eller bygge videre på. Det er bare at søge efter den funktion, du har brug for. Eller vælge de tjenester, du har til rådighed, og se, hvilke automationsskabeloner Zapier tilbyder.
Det gør det nemt at bygge selv meget komplekse automationer, som kan gøre din arbejdsdag meget lettere, fjerne trivielt arbejde, og give kunderne en bedre oplevelse med din forretning.