Populære Shopify apps til din webshop

Med Shopify Apps kan du tilføje nye funktioner til din Shopify webshop som f.eks. at flere kunder til at følge webshoppens Instagram-profil, styre kundechatten på tværs af flere platforme og få bedre muligheder for at analysere og styre dit salg. Læs med her, og lær mere om de tre mest populære Shopify apps, over hvordan du i det hele taget installerer dem.

Når først du har fået sat din Shopify webshop op, går der ikke længe, før du begynder at lede efter nye måder at optimere dit salg – og nå ud til flere kunder.

Her kan du med fordel gå på jagt i Shopify App Store efter apps, som kan hjælpe dig både med at udbrede kendskabet til din webshop, give en bedre kundeservice og mindske risikoen for, at du må melde udsolgt på populære varer. Det er 3 faktorer, som for alvor kan booste omsætningen i din webshop.

Sådan installerer du en Shopify app

Men før vi ser nærmere på de enkelte apps, får du lige en kort introduktion til, hvordan du installerer en Shopify app på din webshop.

Det er utroligt nemt og intuitivt. Alt hvad du skal gøre er:

  1. Log ind på Shopify App Store.
  2. Find den app, du vil installere.
  3. Klik på Tilføj app-knappen.
  4. Autorisér appen i webshoppen.
  5. Klik derefter på Installér app.
  6. Følg anvisningerne i installationen.
  7. Indsæt appen på det rigtige sted.
  8. Foretag evt. yderligere tilpasninger.
  9. Få flere slag med den nye app.
PensoPay - Betalingløsning

3 Shopify apps, der booster din webshop

Når det kommer til at skabe større kendskab til din webshop, give bedre kundeservice og blive bedre til at trimme lageret i din webshop, er der særligt 3 apps, som kan hjælpe dig.

Dem får du en kort præsentation af her:

Shopify Instafeed

Appen Shopify Instafeed er en god måde at skabe større opmærksomhed om dine produkter, vise dem i brug hos rigtige kunder, og få en bedre krog i dem, som kommer forbi webshoppn, men ikke køber noget.

Med appen kan du oprette et feed fra din webshops Instagram-konto. Så kan de besøgende se de seneste opslag – og klikke ind på Instagram og begynde at følge din webshop.

Det giver dig dels mulighed for at fortælle mere om produkterne, og de fordele som kunderne får ud af dem i hverdagen. Samtidig får du skabt en skare af følgere, som er så interesserede i det, du sælger, at de har lyst til at følge dig på Instagram.

Det er typisk de kunder – eller potentielle kunder – som synes godt om dine Instagram-billeders visuelle stil. De er typisk interesserede i netop de produkter, som du sælger. Altså folk, som det burde være nemt at gøre til kunder på et eller andet tidspunkt.

En anden fordel er, at feedet skaber flere følgere, så du får flere funktioner på Instagram. Samtidig kommer der hele tiden nyt indhold i Instagram-feedet i webshoppen, hver gang du udgiver noget nyt på Instagram. På den måde sker der altid noget nyt, som kan inspirere dem, der kommer forbi shoppen, men måske ikke er helt klar til at købe endnu.

Du kan tilpasse både selve visningen, og hvad der vises i Instagram-feedet, så den passer præcist til den stil og det sted på din Shopify webshop, hvor Instagram-feedet skal vises.

Hent Shopify Instafeed her!

Shopify Inbox

Med Shopify Inbox får du en chatfunktion på din Shopify webshop, hvor du kan chatte med de besøgende, og målrettet gå efter at konvertere dem til kunder.

Det ekstra geniale ved appen er, at du ikke bare får en chatfunktion på webshoppen. Du kan samle chatten fra både Facebook, Instagram og andre tjenester, så du kan betjene dem fra Shopify Inbox appen. På den måde går du aldrig glip af en chatsamtale – eller overser den – uanset hvor den kommer ind henne.

Samtidig viser chatstatistikkerne fra andre webshops, der kører med Shopify Inbox, at du kan forvente at konvertere op til 70 % af alle chatsamtaler til en ordre i din webshop. Så det giver rigtig god mening at installere appen.

Nem installation og stærkt analyseværktøj

Chatfunktionen i Shopify Inbox er ekstrem nem at sætte op. Og så snart den er synlig på webshoppen, kan kunderne begynde at bruge den. På webshoppen og på webshoppens profilside på Facebook, Instagram og mange andre steder.

Når du indleder chatten, kan du se, hvor chatten kommer fra, hvilke produkter kunden har lagt i kurven, og mange andre praktiske detaljer, som kan hjælpe dig med at konvertere henvendelsen til et salg.

Chat-appen indeholder også et analyseværktøj, som gør det nemt at identificere de samtaler, som ledte til et salg. På den måde kan du blive klogere på, hvordan du bedst kan hjælpe folk, og hvordan du nemmest kan konvertere det til penge i kassen.

Chatfunktionen indsamler også eventuelle kontaktinformationer på kunden, inden chatten begynder. Derved kan du få fat i dem, selv om de når at smutte fra siden, inden du kan nå at svare dem.

Du kan enten bruge Shopify Inbox fra admin-delen af din Shopify webshop på en traditionel computer, eller bruge den tilhørende app til din Apple eller Android mobil eller tablet.

Hent Shopify Inbox her!

Shopify Stocky

Har du ikke varen på lager, kan du ikke sælge den. Det gælder både i en butik og i en webshop.

Det er en af de mest ærgerlige måder at miste salg på – særligt hvis det er en populær vare, som du sælger mange af hver måned.

Omvendt er der også varer, som du måske ikke behøver at genbestille – simpelthen fordi de ikke sælger nok, og bare ligger og optager lagerplads.

Hav altid de rigtige varer på lager

Med Shopify appen Stocky får du meget bedre styr på dit lager – og kan nemmere håndtere lageret. Både i din webshop, og hvis du har flere fysiske butikker.

Stocky gør det nemmere at optimere dit lager, så du når at få bestilt de populære varer hjem i tide, inden du må melde udsolgt. Du kan også bruge Stocky til at udpege de mest rentable varer, så du kan positionere dem bedre i både webshoppen og dine fysiske butikker. Endelig kan du også bruge efterspørgselsprognosen i Stocky til at få luset ud i de produkter, som har alt, alt for lang liggetid på lageret.

Gør det nemmere at håndtere lageret

Med Stocky bliver det også lettere for medarbejderne at modtage, flytte rundt på varer og holde lagerstatus – både på webshoppens lager og i eventuelt fysiske butikker.

Bare scan stregkoden på den enkelte vare, og vælg den rigtige lokation. Så er det klaret.

Endelig kan du trække en masse forskellige analyser og rapporter om f.eks. lavt lager, bestseller varer, lagerbeholdning, ABC-analyse, SKU-/variantrapporter og meget, meget mere.

Stocky arbejder i øvrigt sammen med Shopify appen Shopify POS Pro, så butikssalget automatisk bliver registreret i Stocky.

Hent Stocky her!

Få hjælp til opsætningen af Shopify apps

Er du ikke helt tryg ved at skulle sætte Shopify apps op, eller rode med andre tekniske dele af din Shopify webshop?

Så kontakt os i dag, og få et uforpligtende tilbud på hjælp til både Shopify webshop og installation af apps.

Similar Posts

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *