| | | |

OnPay – Dit nye betalingssystem

Gæsteindlæg – Skrevet af Maria fra OnPay

OnPay er et betalingssystem for dig, der ønsker en nem, sikker og prisvenlig betalingsløsning integreret på din webshop. 

Hvad er OnPay?

OnPay er DanDomains eget brugervenlige betalingssystem, der med få klik gør det nemt for dig at modtage betaling på din webshop. Med OnPay tilknyttet som betalingssystem, kan du som webshopejer tilbyde dine kunder de bedste og mest populære betalingsmetoder som fx. kortbetalinger, MobilePay og ApplePay. Det er vigtigt at tilbyde dine kunder de rette betalingsmetoder – det og kan du med OnPay. Betalingsløsningen gør det muligt at tilbyde en bred og mere fleksibel betalingsløsning til dine kunder.  

Billy - Regnskabsprogram

Med OnPay tilbydes følgende betalingsmetoder

Kreditkortindløsere:

  • Nets 
  • Clearhaus 
  • Worldline 
  • Swedbank Pay 
  • Elavon 

Mobilbetaling:

  • MobilePay 
  • Vipps 
  • Swish 
  • ApplePay 
  • GooglePay 

Buy Now Pay Later:

  • Viabill 
  • Anyday 

Øvrige betalingsmetoder:

  • PayPal 

Hvorfor vælge OnPay?

En af årsagerne til at vælge OnPay er, at du får én samlet betalingsløsning til hele din webshop, som gør det mere overskueligt for både dig og dine kunder. En samlet betalingsløsning skaber struktur og gør det mere overskueligt at behandle betalinger, da det foregår i ét samlet system, hvor du bl.a. nemt og enkelt kan tilgå rapporter, statistikker mm.  

Derudover tilbyder OnPay mange integrationsmuligheder med åbent API og køreklare plugins til blandt andet Magento, WooCommerce, Prestashop og selvfølgelig, DanDomain webshops. API er en forkortelse for ”Application Programming Interface”, som gør det muligt at samle samt forbinde flere programmer med hinanden – det betyder altså, at du har mulighed for at forbinde OnPay med lige præcis dét system, som du ønsker! 

Vendino - Dropshipping

Er OnPay en sikker betalingsløsning?

Vi anbefaler alle nye webshops at vælge OnPay, da vi kan garantere et betalingssystem, der er nemt og sikkert, når du modtager kortbetalinger over internettet.  

Derudover er OnPay PCI-DSS certificeret, som står for “Payment Card Industry Data Security Standard”, hvilket er en sikkerhedsstandard inden for kortbranchen. Det vil sige, at OnPay opfylder de fælles sikkerhedskrav, der er i kortindustrien angående datasikkerheden i forhold til kortbetalinger.  

Gør det nemt og hurtigt med MobilePay

MobilePay er blevet en populær betalingsform for både privatpersoner og virksomheder, og med OnPay er dette ikke en undtagelse. 

OnPay er nemlig integreret med MobilePay, som gør det endnu nemmere for dine kunder at handle i din webshop. Det er en fordel at tilbyde MobilePay til dine kunder, da mange køb bliver foretaget direkte fra dine besøgendes mobil. Samtidig kan du lade dine kunder slippe for at skulle indtaste navn, adresse og kortoplysninger, hvis de betaler med MobilePay Checkout, hvilket OnPay også understøtter. 

Lad dine kunder betale med bare ét enkelt swipe i MobilePay-appen på deres telefon. Nemmere bliver det ikke at handle i din webshop! 

Billy - Regnskabsprogram

Hvad koster et OnPay betalingssystem?

Med et OnPay betalingssystem kan du vælge mellem flere pakker. 

Du kan få vores “Start-up” pakke til 0 kr. pr. mdr. + 1 kr. pr. transaktion, som er gældende, hvis du har maksimum 100 transaktioner om måneden.

Du kan få vores “Succes” pakke fra 99 kr. om måneden, hvor 500 transaktioner er inkluderet. Her vil det koste 0,25 kr. pr. transaktion udover de 500.

Derudover kan du også få vores Enterprise pakke, som er til de større virksomheder. Her skal du ringe for pris, da der er særligt aftalte priser for transaktioner. Du kan kontakte os angående pakken ved at klikke på “Kontakt” lige her.

6 fordele ved at vælge OnPay

Med et OnPay betalingssystem fra DanDomain, får du en række fordele.

  • Simpel betalingshåndtering: Behandl nemt alle dine betalinger med OnPay
  • Brugervenligt system: Få overblik over statistik på alle transaktioner og behandl nemt betalinger
  • Mange integrationsmuligheder: Åbent API og køreklare plugins til Magento, WooCommerce, Prestashop, og DanDomain webshop.
  • OnPay Success: Pris fra 99 DKK/md. 500 transaktioner inkluderet. 0,25 kr. pr. transaktion udover de 500.    
  • Gratis prøveperiode: I 30 dage kan du prøve OnPay helt gratis
  • Fri support: DanDomains dygtige rådgivere sidder klar til at hjælpe dig hele året rundt, alle ugens 7 dage, og du kan kontakte os lige her.
Dandomain - Webshop

Sådan kommer du i gang med at bruge OnPay

Ønsker du at implementere OnPay i din webshop, gennemgår vi her 4 steps til at komme godt fra start.

1. Bestil OnPay

Først skal du vælge mellem de 3 pakker, som OnPay tilbyder. OnPay tilbyder pakker til både nyopstartede virksomheder, den vækstende webshop og til større virksomheder. Pakkerne, der tilbydes, er:

  • Start-up: Egnet hvis du forventer mindre end 100 ordrer om måneden.
  • Success: Egnet hvis du forventer mere end 100 ordrer om måneden.
  • Enterprise: Særligt aftalte priser for transaktioner.

Du kan læse mere om pakkerne her.

2. Indgå en indløsningsaftale

Du skal indgå en indløsningsaftale, før du kan begynde at modtage kortbetalinger på din webshop. Når du vælger OnPay, skal du vælge enten Nets, Clearhaus, Worldline, Swedbank Pay eller Evalon, som du læse mere om her.

3. Forbind OnPay til din webshop

Nu er det blevet tid til at koble OnPay sammen med dit webshopsystem. Bruger du i forvejen DanDomain webshop, er integrationen allerede indbygget. Bruger du andre platforme, såsom open source-systemerne Prestashop eller WooCommerce, har du mulighed for at forbinde OnPay via et af de færdige moduler eller OnPays åbne API.

4. Modtag kortbetalinger 

Tillykke! Hvis du har fulgt ovenstående trin, kan du nu modtage online betalinger på din webshop. Ellers har du også mulighed for at følge denne step-by-step video-guide, hvor du bliver guidet igennem processen i opsætningen af OnPay.

Skulle der opstå problemer eller spørgsmål, er du naturligvis altid velkommen til at kontakte DanDomain, så vi kan hjælpe dig på vej.

Hvad er forskellen på en betalingsløsning og indløsningsaftale? 

Du skal bruge to ting for at kunne modtage betaling på din webshop: En betalingsløsning og en indløsningsaftale. Men hvad er det lige, forskellen på de to er?

Betalingsløsningen skal du bruge for at din kunde kan gennemføre sin ordre på din webshop. Her vil kunden indtaste sine kortoplysninger i dit betalingssystem for at gennemføre betalingen.

Indløsningsaftalen er en aftale med en ”indløser”, hvor du skal vælge mellem Nets, Clearhaus, Worldline, Evalon eller Swedbank. Når din kunde foretager en betaling i din webshop, vil din indløser godkende betalingskortet og betalingen, hvorefter pengene hæves på din kundes betalingskort. Derefter vil beløbet blive overført fra din kundes betalingskort til din bankkonto igennem din indløser.

Du kan læse mere om de forskellige “indløsere” her og blive klogere på, hvilken du skal vælge.

Er du klar til at prøve OnPay betalingssystem? Så se og læs mere om priser og pakker her.

Similar Posts

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *