Sleeknote – 3 tips til at opbygge din mail-liste

Hvem drømmer ikke om en stor, fuldfed e-mail liste med brandvarme leads, der næsten allerede har fingeren på købsknappen? Svaret er åbenlyst for langt de fleste, der driver en webshop – og som gerne vil udnytte den guldgrube, som e-mail marketing uden tvivl er.

For e-mail marketing er en guldgrube. Faktisk har e-mail marketing en ROI (return of investment), hverken offline eller online markedsføringskanaler kan slå. 

Sandheden er bare, at rigtig mange endnu ikke har knækket koden til at få succes med hverken at indsamle tilmeldinger eller at formå at levere e-mails, der konverterer.

Heldigvis findes der værktøjer som Sleeknote, der gør det let som en leg at indsamle tilmeldinger – helt uden at ødelægge brugeroplevelsen. 

Vi vil gerne hjælpe dig godt i gang, så her får du 3 helt konkrete tips til, hvordan du giver din e-mailliste vokseværk ved hjælp af Sleeknote.

Først lidt om Sleeknote: Hvad er det, og hvorfor kan du ikke leve uden?

Popups kan for dine besøgende hurtigt føles som helvedes værk. Ofte ender det med, at de besøgende forlader din side i ren irritation, og det betyder, at du går glip af ellers værdifulde tilmeldinger til din mailliste. 

Betyder det så, at du helt er nødt til at undvære popups på din hjemmeside? Nej, det gør det bestemt ikke. For med Sleeknote kan du lave popups, der er ultra relevante for dine besøgende, og det betyder, at du kan få flere relevante leads på din e-mail-liste.

Sleeknote er eksperter i at lave popups, der ikke skader brugeroplevelsen – men derimod styrker den.

Og lad os så komme tilbage til det, du er her for.

Morningscore

Her får du: 3 konkrete tips til, hvordan du opbygger din mailliste med Sleeknote

1. Opsæt nemt en popup – helt uden kodning

Okay, så du er ikke ligefrem nogen haj til kodning. Det er simpelthen ikke der, dine forcer ligger. Det betyder dog ikke, at du er helt tabt bag en vogn, når det kommer til at opbygge en e-mailliste.

Med Sleeknote kan du nemt og bekvemt designe lækre popups, der performer godt – helt uden nogen form for kodning. Det tager dig ikke mere end et par minutter at sætte en helt ny, skræddersyet popup op – og det er uanset, om du har prøvet det før.

Så hvordan skal sådan en popup se ud?

En god tommelfingerregel er, at din popup skal harmonere med resten af din hjemmeside. Du kan selv vælge farver og opsætning, og så kan du selv tilpasse ud fra en lang række skabeloner, Sleeknote tilbyder. Så vælg de farver, du allerede bruger i dit design. Det giver et mere harmonisk design, så du ikke skræmmer potentielle leads væk.

Hemmeligheden er nemlig at ramme en gylden middelvej mellem for diskret og for meget.

2. Lok med en gulerod

De der tilmeldinger kommer sjældent af sig selv. Til gengæld vil din liste hurtigt begynde at få vokseværk, hvis du i stedet lokker med en gulerod.

Mange webshops lokker med rabat, hvis man tilmelder sig deres nyhedsbrev. Det kan godt være, det er et gammelt og kendt trick – men det virker.

Her er nogle andre forslag til gulerødder:

  • “Be the first to know” – lancerer du snart et helt nyt produkt, eller er der et udsolgt produkt, du ved, der kommer på lager igen? Så tilbyd dine besøgende at komme på en venteliste, hvor du i samme omgang beder om lov til at tilmelde dem dit nyhedsbrev.
  • Lav en konkurrence – du kan også lave den klassiske “tilmeld dig nyhedsbrevet og vær med i lodtrækningen om et gavekort på X kroner”.
  • Lav en freebie – en freebie er oftest en gratis e-bog, guide eller tutorial. Det er noget, der bruges i stor stil inden for B2B og bureauverden, men du kan som webshop sagtens lade sig inspirere. Sælger du eksempelvis rengøringsmidler? Så skriv en kort guide til, hvordan man i virkeligheden skal rengøre komfuret, pudse vinduer eller noget helt tredje.

3. Gør det personligt

Den helt store fordel med Sleeknote er, at du kan sikre dig, at du kun “udsætter” dine besøgende for det, der er relevant for dem. Du kan opsætte en lang række triggers, lave forskellige popups til forskellige sider og meget mere. 

Det gør, at du sikrer dig, at du sender det helt rette budskab på det rigtige tidspunkt. Og det betyder, at langt flere vil være tilbøjelige til at give dig deres e-mail.

Opsæt regler og betingelser for din popup

Du bestemmer selv, hvor og hvornår din skræddersyede popup skal dukke op. Det gør du helt simpelt ved at opsætte en række regler og betingelser, som skal være opfyldt. Men bare rolig, det kræver ikke noget data-geni at få den i hus. Sleeknote er intuitivt, og du er godt guidet igennem alle trin.

En god tommelfingerregel er, at du ikke bør have popups på checkout-siden. På den måde forstyrrer du ikke kunderne, mens de faktisk er ved at købe. Du ville jo heller ikke gå hen til en kunde, der stod i kø til kassen, og begynde at distrahere dem – så lad være med at gøre det på din hjemmeside.

Sleeknote har selv udarbejdet en udførlig guide til, hvordan du bygger en e-mailliste fra bunden med helt konkrete trin. Den finder du lige her.

Okay – så langt så godt. Hvad skal der så ske nu?

Nu skulle du gerne have en helt grundlæggende forståelse for, hvad Sleeknote er for en størrelse – og hvordan du kan bruge det til at indsamle en pokkers masse tilmeldinger til din e-mailliste.

Men ligesom det er med alt andet markedsføring, er du nødt til at justere din indsats løbende. Internettet er lidt som det vilde vesten, og de uskrevne regler ændrer sig lidt, som vinden blæser. Men her kan du heldigvis holde øje med, hvordan din indsats performer i Sleeknote – og sørge for løbende at justere, så du kan samle tilmeldinger ind og få flere og mere værdifulde kunder i biksen.

Similar Posts

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *