| |

Sådan integrerer du din Shopify webshop med Drip e-mailmarketing

Med Drip får du adgang til en bred vifte af effektive værktøjer til e-mailmarketing, som er væsentligt mere avancerede end det indbyggede nyhedsbrev i Shopify. Det kræver, at du integrerer din Shopify webshop med Drip. Det er nemt – og opskriften får du her.

Drip er et effektivt værktøj til både at kapre nye tilmeldinger til din webshops nyhedsbrev og bearbejde modtagere og webshop-kunder effektivt med intelligent og automatiseret e-mailmarketing.

Til at kapre nye modtagere til webshoppens nyhedsbreve bruger Drip den danske SleekNote-platform, som de opkøbte i 2022. Den anvender pop-ups og formularer, som er nemme at sætte op, så de ligner webshoppens design. Og ikke virker for irriterende eller emsige på de besøgende.

På samme måde kan du lige så nemt tilpasse designet på de nyhedsbreve, du sender ud med Drip, så de ligner webshoppens design- og farvevalg.

Masser af intelligent automatisering

En af de største styrker ved Drip som e-mailplatform er de mange muligheder for at lave f.eks. automatiserede velkomstserier af mails til nye kunder eller kunder, som gerne vil have webshoppens leadmagnet.

Automatiseringerne gør det muligt at trigge og vælge næste steps i de forskellige e-mailserier både baseret på, hvad modtageren foretager sig i de nyhedsbreve, han eller hun modtager – eller hvad vedkommende efterfølgende foretager sig på webshoppen.

Du kan også få Drip til både at sende folk en mail om, at de har glemt noget i deres indkøbskurv – hvis du allerede har deres e-mailadresse. Og du kan også sende forskellige e-mails til kunderne baseret på f.eks. tidligere køb i webshoppen, besøg på den samme kategori- eller den samme produktside flere gange og alt muligt andet spændende.

Endelig kan du bruge Drip til at lave konkurrencer, meningsmålinger og indsamle f.eks. kundeanmeldelser – og kan opsætte og segmentere modtagerne af nyhedsbrevene efter et hav af forskellige parametre.

Så alt i alt giver Drip dig masser af muligheder for at øge omsætningen i din webshop ved at blive lidt bedre til både opsøgende salg, mersalg og kampagnesalg ved hjælp af e-mailmarketingplatformens værktøjer.

Det gør Drip til et væsentligt step op i forhold til det indbyggede nyhedsbrev i Shopify.

Morningscore

Drip gør det muligt at lave en tæt integration med Shopify

Til de forskellige automatiseringer og for at få adgang til både kunde- og produktdata kræver Drip, at du opretter forbindelse mellem e-mailmarketingplatformen og din webshop.

Det sker ved hjælp af en såkaldt integration, som giver Drip adgang til alle nødvendige data fra webshoppen – og vice versa.

Heldigvis er det nemt at integrere Shopify og Drip.

Det er bare at installere en app og følge opsætningsguiden.

Så kan du snart være i gang med at tjene flere penge med e-mailmarketing med Drip.

Sådan integrerer du Shopify og Drip

Selve opsætningen af integrationen kræver selvfølgelig, at du allerede har en kørende Shopify-webshop. Og har du ikke allerede oprettet en konto hos Drip, sker det i løbet af opsætningsprocessen.

En lille detalje, hvis du allerede har oprettet en Drip-konto

Men har du oprettet en konto, skal du først lige sikre dig, at du får færdiggjort tilmeldingen ved at udfylde oplysninger om dit firmanavn, dit firmas hjemmeside, hvor mange kontakter du forventer at skulle bearbejde, samt hvilken e-commerce platform din webshop anvender.

Når du har sat det op, kan du gå i gang med selve opsætningen af integrationen fra Shopify.

Den foregår sådan her:

  1. Start med at søge efter “Drip: Email Marketing & Popups” i Shopifys App Store.


  2. Når du har fundet og klikket dig ind på siden, klikker du som det næste på Installer-knappen for at komme i gang med selve integrationen.



  3. Efter et lille øjeblik bliver du bedt om at bekræfte, at du ønsker at installere Drip appen på din Shopify webshop. På bekræftelsessiden kan du læse om, hvilke data fra webshoppen, du giver integrationen lov til at udveksle. Klik på Install app-knappen for at bekræfte installationen.



  4. Har du ikke allerede en Drip-konto, skal du oprette den i guidens første trin. Har du, skal du vælge den Drip-konto, som skal integreres med Drip. Klik på Sync-knappen for at forsætte.



  5. For at autorisere integrationen og igangsætte din 14 dages gratis prøveperiode, skal du indtaste dit Shopify Store ID. Det er det navn, der står foran ”.myshopify.com” i Shopify-webshoppens webadresse. I mit tilfælde er det “lavenwebshop”. Indtast ID’et, og klik på Authorize connection-knappen.



  6. Så skal du til at sætte detaljerne op for afsenderprofilen – altså hvilket fra-navn og svar-e-mailadresse, der skal anvendes, når Drip sender mails til dine kunder. Samt hvilke adresseoplysninger der skal stå som afsender.



  7. Sådan – så er selve integrationen sat op – og du er klar til at gå i gang med at bygge nyhedsbreve, mailingserier og høste nye abonnenter til webshoppens nyhedsbreve med Drips forskellige værktøjer til leadgenerering og e-mailmarketing.



Hvordan du kommer i gang med at bygge e-mails og e-mailserier, ser jeg nærmere på i en kommende guide til e-mailmarketing med Drip.

Similar Posts

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *