Sådan indsamler du gode kundeanmeldelser til markedsføringen af din webshop

Mennesker køber af mennesker. Så når nogen siger noget godt om din webshop, bliver andre mere trygge ved at handle hos dig. Men hvordan får du gode kundeanmeldelser, du kan bruge i din markedsføring, som ikke bare bekræfter, at I har hurtig levering?

Er du en seriøs webshopejer, har du sørget for at tilmelde din webshop til TrustPilot, så du får indsamlet kundeanmeldelser. For selvom der kan siges meget både for og imod TrustPilot, er det go-to-sitet for den almindelige danske forbruger, når han eller hun lige skal tjekke webshoppens kundeservice og omdømme ud.

Problemet er bare, at folk oftest bare skriver, at I havde ”hurtig levering”, ”ankom som aftalt”, eller at ”kundeservicen var god”. Det er selvfølgelig meget rart at få bekræftet, at I lever op til jeres usp’er. Men det siger ikke rigtigt noget brugbart om kundeoplevelsen.

Og det værste er, at alle jeres nærmeste konkurrenter sandsynligvis har masser af de samme anmeldelser at vise frem.

Så den slags kundeanmeldelser får jer ikke til at skille jer ud fra konkurrenterne.


Grav et spadestik dybere

Problemet med TrustPilots kundeanmeldelser er, at du ikke kan stille de spørgsmål til kunderne, som du gerne vil have svar på. Kunne du det, ville det være meget nemmere at få nogle brugbare anmeldelser ud af tjenesten. For så kunne du bruge spørgsmålene til at grave et spadestik dybere, så der kom lidt mere kød på kundeanmeldelserne.

Selvfølgelig kan du være heldig, at en begejstret kunde skriver en mere dybdegående og detaljeret kundeanmeldelse, som er lidt bedre til at forklare værdien af de anprisninger, de kommer med. Sådan en anmeldelse er guld værd, fordi den siger noget mere end det, som I selv siger – og uden at bruge de marketingfraser, som mange kunder fejlagtigt tror, at I ønsker at høre. Som f.eks. ”Knaldhamrende hurtig levering” eller anden smart-i-en-fart-retorik.

Desværre er der langt mellem den slags anmeldelser – for ellers er det oftest dem, som er utilfredse, der skriver mest.

Så skal du bruge bedre kundeanmeldelser, er TrustPilot ikke nok.

Vendino - Dropshipping


Lad kunderne shine – det kaster et bedre lys på din forretning


I stedet kan du bruge TrustPilot til at finde de få, men gode kundeanmeldelser, som siger lidt mere end gennemsnittet. Kunderne bag disse anmeldelser kan du så kontakte gennem tjenesten og bede om et interview.

Similar Posts

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *