Dinero binder webshop og regnskab sammen
Gæsteindlæg – Skrevet af Tobias Hyldeborg fra Dinero
Det føles næsten som at få mere end 24 timer i døgnet, når du integrerer din webshop med Dinero. Alle kedelige og tidskrævende opgaver sættes på autopilot, så du kan investere al din tid i webshoppen og på at skabe den gode kundeoplevelse.
Nemt regnskab i din webshop helt gratis
Du kan bogføre alle dine webshop-salg i Dinero, uden at det koster dig en krone. Det smarte system sørger samtidig for, at du automatisk overholder moms- og bogføringsloven, ligesom der også er mange andre fordele, du ikke lægger mærke til i en travl hverdag – men som sparer dig for mange timers arbejde og bekymringer.
Med Dinero Starter får du adgang til alle de funktioner, du har brug for. Du skal selv bogføre det manuelt, og det kan du gøre på to måder:
- Bogfør salg pr. faktura
- Bogfør samlet dagsomsætning
Når der er kommet gang i webshoppen, og salgene tikker ind, er det op til dig at bestemme, hvordan du vil bogføre det. Husk at afstemme dit salg med det, du får udbetalt. Vær opmærksom på, at der ofte er mindre gebyrer, der gør, at du får mindre udbetalt – de skal også bogføres.
Hvis du har få salg om dagen, kan det være smart at gøre det pr. faktura, mens der kan være meget tid at spare ved at bogføre en samlet dagsomsætning, hvis du har mange salg om dagen. Det skal være dagsomsætningen – og fx ikke for en uge eller måned.
Uanset hvilken du vælger, er det vigtigt, at webshoppen selv danner og sender en faktura til køberen. Den er nemlig også din dokumentation, hvis Skattestyrelsen pludselig banker på døren og vil se dine bilag
Gør din hverdag meget lettere og mere Pro
Med Dinero Pro bliver livet som webshop-ejer meget lettere. Du har altid et godt overblik, samtidig med at du sparer både penge og tid – som du i stedet kan investere direkte i webshoppen og dine kunder, så du skaber en endnu bedre oplevelse.
Du kan hurtigt og nemt bogføre korrekt, selvom du ikke kender bogføringsreglerne. De smarte skabeloner og Assistenten klarer mange af opgaverne for dig og vælger de rigtige konti at bogføre på – og sørger samtidig for, at du får de fradrag, du er berettiget til.
Hvis du vælger Dinero Pro, får du blandt andet:
- Bilag i skyen
- Automatisk bankafstemning
- Support 8-23 hver dag året rundt
- Bogføring af købsbilag med mobilen
- Mulighed for at sende faktura på sms
- Abonnementsfakturering
- Én gratis lønseddel om måneden
- Nem håndtering af inkasso
Bilagene uploades nemt og hurtigt til bilagsarkivet, og bogføringsassistenten hjælper med din bogføring, så det sker korrekt. Med andre ord slipper du altså for krøllede og mistede bilag, mens bogføringsassistenten sikrer, at du altid får de rigtige fradrag.
Groft sagt kan du sige, at jo flere integrationer du bruger, jo mere tid sparer du i sidste ende. Du slipper nemlig for at lave en masse dobbeltindtastninger, hvor du manuelt “flytter” en masse tal fra en platform eller system til et andet. Det kan pludselig lade sig gøre på 0,5.
Fuldt overblik over økonomi og lager
Det er vigtigt at have styr på lageret. Det kan betyde mistet omsætning og utilfredse kunder, hvis lagerstyringen halter. Din smarte lagerstyring kan du selvfølgelig også integrere med Dinero, så du automatiserer både lager og bogføring.
Det er ikke kun på computeren, du har det store og forkromede økonomiske overblik. Du har det også på farten med vores mobil-app, som du blandt andet kan sende fakturaer fra. Se vigtige nøgletal, som fx resultatet for året samt skyldig moms for den aktuelle periode.
Vi har alle været ude for dårlige betalere. Det er ofte en lang, tung og dyr proces at føre en inkassosag, hvorfor mange undlader at gøre det. Det er dog endnu en fordel ved Dinero. Der er nemlig integrationer til inkasso, ligesom du kan sende en kunde til inkasso med ét klik i regnskabsprogrammet.
Oprettelsen er gratis, og inddrivelsen af gælden koster dig ikke noget. Alle omkostninger bliver nemlig tillagt den dårlige betaler (hvis der er tale om en dansk kunde). Du får samtidig hele hovedstolen (beløbet på fakturaen) samt eventuelle renter og gebyrer. Hvis de ikke kan inddrive pengene, er det helt omkostningsfrit for dig, hvis du ikke går videre med sagen.
Kan nemt integreres med dit webshopsystem
Der findes mange webshopsystemer, som har forskellige fordele og muligheder. Derfor har Dinero selvfølgelig også gjort det muligt at integrere med flere af de mest populære platforme, så det hele bliver synkroniseret, og du slipepr for dobbeltindtastninger.
Du kan forbinde dit regnskab med blandt andet:
- ShopOrama
- DanDomain
- Danhost
- Magento
- PrestaShop
- Shopify
- Smartweb
Du skal med andre ord aldrig være nervøs for, om du kan integrere din webshop med dit regnskab i Dinero, så du får det bedste fra begge verdener.
Har du allerede en webshop-løsning, du gerne vil have integreret med Dinero, eller har du endnu ikke en webshop, men er ved at undersøge mulighederne? Så tag et kig forbi Dineros integrationsunivers, hvor du kan se de mere end 180 integrationer
Spar tid og penge med smarte integrationer
Du kender det sikkert. Du bruger en masse platforme, som ofte kræver, at du taster de samme oplysninger ind igen og igen. Det er her, de mange integrationer til Dinero især kommer ind i billedet. Du kan nemlig integrere dit regnskab med alle de populære systemer og platforme.
Det tager typisk ikke mere end fem minutter at sætte en integration op mellem din webshop og Dinero. Herefter kører det hele automatisk – og wupti, så slipper du for den tidskrævende, manuelle proces i fremtiden.
Dinero har integrationer til det meste. Det betyder, at du uden problemer kan automatisere dit fakturaflow, så du ikke skal løfte en finger, automatisk få overført alle salg i webshoppen, gemme bilag og salgsfakturaer online automatisk, overføre dine lønkørsler direkte til Dineros kassekladde samt sætte abonnementsbetalingen på autopilot.
Når du sammenligner Dinero med andre regnskabsprogrammer, vil du hurtigt se, hvor stor forskellen er – både for små og store virksomheder.
Bogføringen i webshoppen bliver let som en leg og sker med et enkelt klik. Det vil du elske i en travl hverdag, så du kan fokusere 100% på virksomheden – og automatisere regnskabet i dit bogføringsprogram.